شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگرچه تاکنون نتیجه جذب حوزه‌های علمیه رضایت بخش بوده، اما همچنان مدیران و مسئولان ذیربط لازم است که در عرصه تکلیف پذیرش و جذب حوزه‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین عصر امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، ضمن تقدیر از مجموعه‌های معاونت آموزشی و روابط مدارس در امر پذیرش حوزه‌ علمیه، اظهار داشت: در مقایسه با سنوات گذشته نتیجه رضایت بخشی در این عرصه در استان رقم خورده و این مهم قابل تقدیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی افزود: اگرچه تاکنون نتیجه جذب حوزه‌های علمیه رضایت بخش بوده، اما همچنان مدیران و مسئولان ذیربط لازم است که در عرصه تکلیف پذیرش و جذب حوزه‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ضرورت زنده نگه داشتن حوزه‌های علمیه و حوزویان به عنوان جایگاه فرهنگی تشیع، بر تک تک طلاب به‌ویژه مسئولان ذیربط فرض و واجب است، از این رو اگر تلاش‌های خوبی را رقم بزنیم به آن رستگاری معنادار پذیرش نائل خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی عنوان کرد: هر گونه سستی و کوتاهی در عرصه انجام وظیفه و عدم حمایت و همراهی لازم در خصوص تقویت حوزه‌های علمیه، خسران و زیان را متوجه ما و به‌ویژه جامعه روحانیت خواهد کرد، از این رو امید است تا زحمات انجام شده در واحدهای آموزشی منتج به نتیجه مطلوب گردد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: اگر حوزه‌ها تقویت شوند و طلاب سرزنده و پرانرژی باشند و همیشه در جهت فرهنگسازی در جامعه آماده و مهیا باشند، می‌توانیم با دسیسه‌های دشمنان مقابله کرده و آنها را در اجرای مقاصدشان ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی، به حدیث حضرت امام رضا(ع) که فرمودند «رَحِمَ اَللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا قُلْتُ کَیْفَ یُحْیِی أَمْرَکُمْ قَالَ یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا اَلنَّاسَ فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا اَلْحَدِیث» اشاره کرد و گفت: امام رضا(ع) در این حدیث نورانی می‌فرمایند که، رحمت خداوند شامل شخصی می‌شود که امر معصومین(ع) را تبلیغ و زنده کند و فراگیری معارف اهل بیت(ع) و تبلیغ آن، احیای امر ائمه معصومین(ع) است و بهترین راه تسخیر قلوب مردم و کشاندن آنها به سوی اهل بیت(ع)، اعم از مسلمان و غیرمسلمان، تبلیغ و گسترش سخنان گهربار معصومین(ع) است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده اهمیت تبلیغ دین اسلام است که باید در این عرصه اهتمام جدی داشته باشیم.

لزوم تلاش همه طلاب و روحانیون در عرصه پذیرش و جذب حوزه‌ها


انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha