پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حوزه علمیه هرمزگان

حوزه / مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: در مرکز مدیریت از فعالیت و مشارکت تمامی روحانیون استقبال می‌کنیم و هیچگونه منعی در این موضوع وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان، امروز در نشست با حجت‌الاسلام محمد عطاریه مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولیّ‌فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) استان، که در دفتر مرکز مدیریت برگزار شد، ضمن اشاره به ابعاد تحولی مدارس علمیه، اظهار داشت: امروز مسیر رشد طلاب روشن است و در جهت پیشرفت علمی و معنوی طلاب گام‌های موثری برداشته شده است.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بنا بر آمایش سرزمینی که انجام داده، مطابق نیاز هر استان اقدام به جذب طلاب می‌نماید.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان بیان کرد: هم‌اکنون رشته‌های تحصیلی مرتبط با ماموریت طلبگی تدوین شده که طلاب علوم دینی بعد از گذراندن دروس عمومی سطح یک، می‌توانند مطابق توان و علاقمندی خود وارد رشته‌های تحصیلی تخصصی شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی، گفت: برای روحانیون و طلاب شاغل نیز برنامه‌ریزی داریم، برخی مشغول تبلیغ در مدارس هستند که برای آنها تبلیغ کودک و نوجوان را در دستور کار داریم، یا برخی دیگر از طلاب و روحانیون در کسوت مدیریت در سازمان‌های مختلف هستند و برای این گروه مدیریت اسلامی را تدریس می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز مدیریت از فعالیت و مشارکت تمامی روحانیون استقبال می‌کنیم و هیچگونه منعی در این موضوع نمی‌بینیم.

حجت‌الاسلام محمد علی عطاریه مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در ادامه ضمن تشکر بابت برگزاری این نشست، اظهار کرد: اصل و ریشه روحانیت در هر نهاد و ارگانی که باشد، حوزه علمیه است.

وی به نقش اساسی و اولی روحانیون در تمامی عرصه‌ها پرداخت و گفت: روحانیت نقش امامت را در جامعه دارند، اگر لحظه‌ای از این نقش غفلت شد، قطعا دچار خسارت خواهیم شد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) هرمزگان، ادامه داد: آنچه انقلاب را ماندگار کرده، روحیه‌ امامت و محور قرار گرفتن ولایت است.

حجت‌الاسلام عطاریه گفت: نظامات و ساختار اداری دست و پای طلاب را جهت ایفای نقش امامت می‌بندد، بنابراین لازم است در این میان حوزه‌ علمیه تدبیری بیندیشد تا روحانیون شاغل از حوزه علمیه فاصله نگیرند، متأسفانه اشتغال یکی از عوامل جدایی از حوزه است که این مسئله منجر به آسیب‌های فراوانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند زمینه‌های تداوم ارتباط با روحانیون را فراهم آورد، شبکه‌سازی روحانیون شاغل و هم‌افزایی دستگاه‌هایی است که در آن مشغول به خدمت هستند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در تیپ مردم پایه امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد: جامعه هدف تیپ مردم پایه امام سجاد(ع) استان، علاقمندان به فعالیت رزم در کل استان است و در گردان‌های تابعه‌ تیپ هم روحانیون گردان ضروری است و هم دسته‌های رزمی تبلیغی که اگر بین گردان‌ها و حوزه‌های علمیه رفت و آمد تشکیلاتی صورت بگیرد، این ارتباطات برای طرفین فرصت‌ساز خواهد بود.

حجت‌الاسلام عطاریه اظهار کرد: در سرکشی‌های شهرستانی از گردان‌ها با برنامه‌ریزی فرماندهان گردان‌های امام حسین(ع) در مدارس علمیه نیز حاضر شده و با مسئولان و طلاب نیز دیدار خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha