یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حقیقی

حوزه/مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: در سال جدید تحصیلی تمام اهتمام خود را در جهت کیفی سازی برنامه های مدارس علمیه هرمزگان بکار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی شب گذشته در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان هرمزگان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: تقارن جشن آغاز امامت حضرت امام زمان (عج) و آیین حوزه علمیه هرمزگان را به فال نیک می گیریم که منشأ برکات برای سال تحصیلی جدید باشد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: یاد شهدا و امام شهدا را گرامی میداریم و مدارس علمیه و طلاب به عنوان سربازان حضرت ولی عصر (عج) شهدا را الگوی خود قرار داده و در راه دفاع از نظام، انقلاب و رهبری گام بر می دارند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: تنها مدرسه علمیه هرمزگان در جنگ تحمیلی تعطیل شد و با اعزام تمامی طلاب به جبهه نبرد، درس و بحث خود را در میدان جنگ دایر کرد که بیش از نیمی از این طلاب شهید شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی عنوان کرد داد: امروز طلاب و سربازان امام زمان (عج) در هرمزگان نیز با همان روحیه و توان راه شهدا، ولایت، نظام و انقلاب را ادامه می دهند.

وی در ادامه به عملکرد یکساله حوزه علمیه هرمزگان اشاره کرد و گفت: در حوزه عمرانی سه پروژه مهم از جمله مدرسه علمیه امام علی (ع) سندرک، فاز اول میناب و فاز دوم بندرلنگه افتتاح شد و علاوه بر فاز دوم مدرسه علمیه میناب شاهد پیشرفت ۴۰درصدی ساختمان مدیریت حوزه علمیه هرمزگان هستیم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان به عملکرد آموزشی اشاره کرد و گفت: رشته های تخصصی یکی از دغدغه های جدی در استان هرمزگان است که با راه اندازی رشته ها مشاوره اسلامی و مدیریت اسلامی، سطح سه تبلیغ با گرایش کودک و نوجوان در قشم و میناب و سطح سه کلام با گرایش نقد وهابیت که تعدادی از طلاب در این رشته های مشغول تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی گفت: طلاب درس خارج و بیش از ۲۰۰طلبه شاغل در ادارات نیز بصورت مجازی مشغول به درس و بحث هستند.

وی اظهار کرد: در زمینه اردوی علمی بیش از ۴۰نفر از طلاب به کربلا و نجف و اردوهای جهادی، راهیان نور و تابستانه استان و خارج از استان انجام شد و در بخش پژوهش نیز بیش از ۸۰۰اثر از حوزه علمیه هرمزگان به جشنواره علامه حلی ارسال شد و با وجود کمبود زیر ساخت ها اما گام های بلندی برداشته شده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال جدید تحصیلی تمام اهتمام خود را در جهت کیفی سازی برنامه های مدارس علمیه هرمزگان بکار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha