یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حقیقی / جشنواره علامه حلی هرمزگان

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی از انتخاب ۸۴ اثر برگزیده از بین ۱۲۲۲ اثر پژوهشی در پنجمین جشنواره علامه حلی(ره) استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان، امروز در همایش بزرگ جهادگران فجر آفرین و پژوهشگران برتر که در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برپایی این همایش معنوی که با حضور گروه‌های مختلف خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و پژوهشگران برتر در حال برگزاری است، دارای پیامی به همگان است که حوزه‌های علمیه در این برهه زمانی راه و مسیر شهدا و انقلاب را ادامه می‌دهند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، شهدا، جانبازان و ایثارگران جان خود را تقدیم انقلاب کردند تا دشمن به خواسته‌هایش دست نیابد، اکنون نیز فرزندان شما در مدارس علمیه هرمزگان در فعالیت‌های جهادی برای دفاع از نظام و انقلاب در صف مقدم قرار دارند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان یادآور شد: مدارس علمیه هرمزگان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و سازندگی در هر مکانی که نیازی احساس شود، وارد میدان می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی ادامه داد: هنگام شیوع کرونا و چه در بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، طلاب جوان خواهر و برادر در مناطق محروم حاضر شدند و در کنار مباحث دینی و تبلیغی، پای کار نظام و انقلاب هستند و خواهند بود.

وی همچنین در به افتخار آفرینی طلاب مدارس حوزه علمیه هرمزگان در بخش جشنواره علامه حلی(ره) استانی اشاره کرد و گفت: در پنجمین جشنواره علامه حلی (ره) شاهد ۸۰ اثر برگزیده از طلاب خواهر و برادر بودیم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: ۱۲۳۳ اثر با عناوین کتاب، مقاله، تحقیق پایانی و پایان‌نامه به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که ۸۳۳ اثر سهم طلاب برادر و ۳۸۹ اثر را طلاب خواهر به خود اختصاص دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی اضافه کرد: در مقاله ۷۰۷اثر برادر و ۳۷۳اثر خواهر، کتاب ۱۶اثر برادر و ۳اثر خواهر، تحقیق پایانی ۸اثر خواهر و ۵اثر برادر، پایان نامه ۱۵اثر خواهر و ۱۵اثر برادر به دبیر خانه جشنواره ارائه شده است.

وی اعلام کرد: از مجموع آثار به دبیر خانه ۶۲ اثر مقاله و ۹پایان نامه، ۸ تحقیق پایانی و ۵کتاب حائز رتبه برتر استانی بود که غالب اثر ها در رشته های مختلف اخلاق و تربیت ۳۵درصد، علوم انسانی ۲۳درصد، تفسیر و علوم قرآنی ۹درصد، کلام ۹درصد، فقه و حقوق اسلامی ۳ درصد، اصول فقه ۱۹درصد، تاریخ اسلام ۳درصد، ادبیات ۵درصد و حدیث شناسی ۳۸درصد است.

مدیر حوزه علمیه عنوان کرد : مدرسه علمیه الزهرا ۳ اثر، حضرت زینب میناب ۳ اثر، ام البنین(س) حاجی آباد، حضرت خدیجه(س) سیریک، حضرت خدیجه کبری(س) بندرعباس، فاطمه بنت رسول(س) جاسک، نرجسیه رودان و ریحانه الرسول(س) قشم به ترتیب یک اثر برگزیده در این جشنواره داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: مدارس علمیه صاحب الزمان(عج) بشاگرد، جعفر صادق(ع) قشم ۴ اثر و ولیعصر(عج) رودان و بندرعباس ۳ اثر، امیرالمومنین(ع) سندرک، النبی(ص) و مالک اشتر بندر عباس هر کدام ۲ اثر و مهدیه پارسیان، آل البیت و امام علی(ع) میناب به ترتیب یک اثر حائز رتبه استانی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha