شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه پژوهش‌هایی که در مراکز علمی انجام می‌شود باید در مزارع خودش را نشان دهد، گفت: امروز مزرعه باید با دانشگاه پیوند بخورد و در این بین نقش شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم و قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در اجلاس روسای دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور که به میزبانی دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد، اظهار داشت: امروز لازم است تا کشاورزی جایگاه و منزلت اجتماعی خودش را در جامعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه پژوهش‌هایی که در مراکز علمی انجام می‌شود باید در مزارع خودش را نشان دهد، یادآور شد: امروز مزرعه باید با دانشگاه پیوند بخورد و در این بین نقش شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم و قابل توجه است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه مشکلی که در صنعت نیز با آن روبرو هستیم این است که در فضای انتزاعی به کار علمی می‌پردازیم، خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار بالایی در کشاورزی وجود دارد که هنوز فعال نشده و در صورت توجه به این عرصه می‌توان مشکلات عرصه اشتغال برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه نوع سیاست گذاری نسبت به منابع طبیعی نیازمند اصلاحاتی است، گفت: این کلام خداوند است که اگر، کسی زمینی را آباد کرد، مالک آن خواهد شد که این آیه برای آن است که انگیزه‌های آبادانی را در بین مردم و در جامعه ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: در مشکل مسکن نیز با وجود این همه زمین و امکانات با مشکل سیاست گذاری‌ها روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه در بحث فرهنگ مصرف محصولات کشاورزی باید ورود جدی داشته باشد، یادآور شد: با اسراف در مصرف، باید تولید افزایش پیدا کند و برای افزایش تولید مجبور به استفاده از سموم بیشتر هستیم که نتیجه آن نیز از بین رفتن سلامت جامعه خواهد بود و این همان عرصه‌ای است که باید دانشگاه برای فرهنگ سازی ورود کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه در طول چهل و چهار سال گذشته دستاوردهای بزرگی را در عرصه‌های مختلف کسب کرده‌ایم، اظهار کرد: امیدواریم با بهره گیری از ذهن خلاق اساتید و دانشجویان شاهد برطرف شدن مشکلات آب در همدان باشیم.

وی یادآور شد: در مشکلات کم‌آبی اخیر واقعیت این بود که نوع مدیریت‌ها تاثیر بیشتری نسبت به کاهش بارندگی‌ها داشت و لذا باید از دانش و علم نخبگان کشور برای رفع مشکلات استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha