یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
عباس خیراندیش

حوزه / حجت‌الاسلام خیر اندیش از برگزاری پنجمین جشنواره علامه حلی (ره ) در هرمزگان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان ، حجت‌الاسلام عباس خیراندیش دبیر پنجمین جشنواره علامه حلی استان هرمزگان طی یادداشتی آورده است .

سرآغاز

به نام خدا و درود بیکران به ساحت پیامبر اعظم و خاندان پاکش(صلوات الله علیهم اجمعین)، در ایامی که به دهه «فجر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است، در ظل عنایات و توجهات حضرت ولیعصر(عج)، و با آرزوی ظهورش، موهبت برگزاری پنجمین دوره جشنواره استانی علامه حلی(ره) حوزه های علمیه استان هرمزگان را در حضور طلاب عزیز - اساتید گرامی و اندیشه وران فرهیخته پاس می داریم.

مروری بر پنج دوره جشنواره علامه حلی(ره) استان هرمزگان

اولین آیین پایانی جشنواره استانی علامه حلی(ره) در سال۱۳۹۶ برگزار شد و هجدهم بهمن ماه۱۴۰۱ مفتخر به برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان هرمزگان هستیم.

کمیت و کیفیت آثار ارائه شده در پنج دوره جشنواره حکایت از رشد کمی و کیفی قابل توجه در هر دو بخش خواهران و برادران دارد و همچنین با اضافه شدن بخش اساتید به این دوره از جشنواره شاهد کیفیت بهتر آثار بودیم.

ان شاءالله با انگیزه فوق العاده طلاب استان نسبت به تحقیق و پژوهش با هدف پاسخگویی به نیاز های جامعه و نظام اسلامی و فراهم نمودن زیرساخت آموزشی و پژوهشی در مدارس علمیه توسط مسئولین محترم هر ساله شاهد درخشش طلاب استان در عرصه های پژوهشی باشیم.

طلاب محترم استان علی رغم کمبود امکانات پژوهشی و آموزشی توانستند در دوازدهمین و سیزدهمین دوره جشنواره علامه حلی(ره) حوزه های علمیه سراسر کشور رتبه های نخست و دوم کشوری دبیرخانه جشنواره را کسب نمایند.

گزارش مجموع آثار رسیده به پنجمین جشنواره استانی:

حاصل قلم به دست گرفتن طلاب جوان هرمزگانی ۱۲۳۳اثر در قالب های کتاب- مقاله- تحقیق پایانی و پایان نامه شده است.

مجموع آثار برادران ۸۳۳ و خواهران ۳۸۹ اثر بوده است.

برادران۷۰۷ و خواهران۳۷۳ مقاله ارائه داده اند.

۱۶ کتاب توسط برادران و ۳ کتاب توسط خواهران تألیف یا ترجمه شد.

خواهران ۸ و برادران۹۵ تحقیق پایانی تولید کرده اند.

در تدوین پایان نامه سهم خواهران۵ و سهم برادران۱۵ اثر بوده است.

درصد پراکندگی آثار در گروه های علمی به ترتیب بیشترین سهم از این قرار است:

گروه اخلاق و تربیت: 3۵.۹۳ درصد؛

گروه علوم انسانی: ۲۲.۸۷ درصد؛

گروه تفسیر و علوم قرآنی: ۸.۶۸ درصد؛

گروه کلام: ۹.۷۳ درصد؛

گروه فقه و حقوق اسلامی: ۳.۶۵ درصد؛

گروه اصول فقه: 5.۱۹ درصد؛

گروه تاریخ اسلام: ۳.۱6 درصد؛

گروه ادبیات: ۴.۵۴ درصد؛

گروه علوم حدیث و درایه: 1.۳۸ درصد.

گزارش روند بررسی آثار و فرایند دستیابی به نتایج نهایی

• آثار ارائه شده به دبیرخانه استانی جشنواره، ابتدا در دبیرخانه های مدرسه ای مورد ارزیابی اجمالی و تفصیلی قرار گرفتند و ضمن تقدیر از آثار برتر در هر یک از دبیرخانه های مدرسه ای ۲۵۰اثر برگزیده آنها به دبیرخانه استانی ارسال شد.

• آثار رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره، مجدداً وارد چرخه ارزیابی در سطحی بالاتر شدند و پس از اصالت سنجی و مشابه یابی ارزیابی تفصیلی اول و تفصیلی دوم آثار انجام شد و محصول تلاش و دقت نظر ارزیابان محترم به ضمیمه تایید شورای علمی جشنواره استانی معرفی ۸۴اثر برتر استانی بوده است.

• سهم برگزیدگان رقابت مدرسه ای از میان۲۵۰ اثر برگزیده دبیرخانه های مدرسه ای بر اساس قالب اثر عبارت است از:

۶۲مقاله(۳۰اثر از برادران ۳۲اثر از خواهران)- ۹پایان نامه(۸اثر از برادران ۱اثر از خواهران) ۸تحقیق پایانی(۷اثر از برادران ۱اثر از خواهران) ۵کتاب(۴اثر از برادران ۱اثر از خواهران)

آثار برگزیده به تفکیک جنسیت:

۱۶اثر از برادران طلبه و ۳ اثر از طلاب خواهر برگزیده رتبه۱ شدند.

۱۱اثر از برادران طلبه و ۹ اثر از طلاب خواهر برگزیده رتبه دو می باشند.

و از رتبه سه ۴۵اثر(۲۰ اثر از برادران و ۲۵ اثر از خواهران) برگزیده شدند.

دبیرخانه های مدرسه ای برتر

جشنواره استانی علامه حلی(ره) دومین سال متوالی، به منظور قدر دانی و ارج نهادن به همکاران فعال در مدارس علمیه، به انتخاب دبیرخانه های برگزیده مدرسه ای مبادرت ورزیده است. در این راستا مدارس علمیه امام جعفرصادق(ع) قشم- الزهرا(س) بندرعباس- حضرت ولیعصر(عج)بندرعباس- نرجسیه رودان، به عنوان دبیرخانه های برتر مدرسه ای معرفی می گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha