دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام حقیقی / هرمزگان

حوزه/ مراسم افتتاحیه رشته مدیریت اسلامی در مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس با حضور مدیر حوزه علمیه هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین نادر حقیقی شب گذشته در مراسم افتتاحیه رشته مدیریت اسلامی در مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات حضور آیت الله اعرافی در مسند مدیر حوزه های علمیه کشور، نگاه ویژه به رشته های تخصصی در مدارس علمیه است.

وی افزود : حوزه های علمیه به سمت و سوی کارکرد محوری و تخصصی محوری سوق یافته که خود نشان بالندگی حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان عنوان کرد: رشته های تخصصی که در حال حاضر بیش از ۴۰۰رشته و گرایش در حوزه دانشی برای طلاب مدارس تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی ادامه داد: استان هرمزگان نیز از این قافله عقب نیفتاده و اهتمام ویژه ای به ایجاد رشته های تخصصی متناسب با نیاز طلاب دارد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان تأکید کرد: برش استانی از رشته های تخصصی تدوین و تا ۵سال آینده برنامه‌های ایجاد رشته های تخصصی مشخص شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی با بیان اینکه از ابتدای حضور بنده به عنوان مدیر حوزه علمیه هرمزگان هیچ خبری از رشته های تخصصی در استان نبود، تصریح کرد: اکنون شاهد رشته های تخصصی کلام، تفسیر و علوم قرآنی، تربیت مربی کودک و نوجوان، مذاهب اسلامی، تبلیغ وجود دارد.

وی افزود: رشته های مشاوره اسلامی، کلام با گرایش وهابیت، تفسیر موضوعی با گرایش اعتقادی، کلام و فقه و مذاهب اسلامی، نقد وهابیت سطح ۴، مهدویت سطح ۴، تبلیغ با گرایش خانواده، تبلیغ رسانه ای نیز اضافه خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: نگاه حوزه علمیه به رشته های تخصصی متفاوت است و حمایت هایی که بنا است از طلاب صورت گیرد بیشتر به سمت رشته های تخصصی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: رشته تخصصی مدیریت اسلامی برای اولین بار در هرمزگان با همت و تلاش معاونت آموزش حوزه علمیه هرمزگان در بندرعباس افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha