دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه هرمزگان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه هرمزگان از برگزاری اجلاسیه‌ای با حضور مدیران مدارس علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام نادر حقیقی، بعد از ظهر امروز در نشست مدیران مدارس حوزه علمیه سراسر استان هرمزگان که در شهر بندرعباس برگزار شد، از برگزاری اجلاسیه‌ای با حضور مدیران مدارس علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری اجلاس مشترک مدیران، جذب و پذیرش طلاب است.

وی افزود: امسال بر خلاف سال‌های گذشته سعی شد که مدارس برنامه‌های خود را در حوزه جذب طلاب انجام دهند و پس از مدتی اقدام به آسیب‌شناسی و بررسی چالش‌ها و دریافت گزارش‌های مدارس کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جلسه، تبادل تجربیات، مشورت در خصوص مسائل مختلف حوزی است تا بتوان اتفاقات مثبتی را در آینده رقم زد.

حجت‌الاسلام حقیقی، با ذکر این نکته که اجلاسیه مدیران مدارس حوزه علمیه استان هرمزگان ۲ روز به طول خواهد انجامید، بیان کرد: تفاهم‌نامه خوبی میان حوزه علمیه و کمیته امداد منعقد شده تا بتوان در زمینه جذب و پذیرش طلاب، هم‌افزایی ظرفیت‌ها را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: با همکاری سپاه پاسداران و کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان، اردوی ۱۰ روزه‌ای با حضور اساتید و کارشناس حوزوی برای دانش‌آموزانی که دارای اخلاق و استعداد مناسبی هستند برگزار خواهد شد تا بتوانیم ان‌شاءالله شاهد جذب طلاب جدید در سال آینده باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان، ضمن تاکید بر لزوم تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف توسط مدارس علمیه استان هرمزگان، تشریح کرد: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد مدارس علمیه مستقر در شهرستان‌های هرمزگان برشی از برنامه کلی که در استان تدوین می‌شود را اجرا کنند تا از اقدامات جزیره‌ای جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام حقیقی خاطرنشان کرد: معاونت‌های مختلف حوزه علمیه برنامه‌های متنوعی را برای این اجلاسیه در نظر گرفته‌اند که مدیران مدارس می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی، با اشاره به تدوین برش استانی درختواره دانشی، مطرح کرد: برای اولین بار درختواره دانشی حوزه‌های علمیه به همت آیت‌الله اعرافی تدوین شده است که در آن بیش از ۴۰۰ گرایش در ۱۷ رشته دانشی تدوین و برای بسیاری از آن‌ها نیز سرفصل نوشته شده است.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان افزود: استان‌ها موظف شده‌اند که از این درختواره دانشی، برای پنج ساله آینده برش استانی خود را تدوین کنند و این انتظار وجود دارد که تا پنج سال آینده بتوانیم شاهد راه اندازی ۲ مرکز تخصصی فقه و اصول باشیم.

حجت‌الاسلام حقیقی، ضمن تاکید بر لزوم اولویت‌بندی رشته‌های مورد نیاز حوزه‌های علمیه استان هرمزگان، اظهار کرد: متناسب با نیازهای استان، برای پنج سال آینده رشته‌های مختلف از جمله حوزه دانشی قرآن، سطح ۲ تفسیر، سطح ۳ تفسیر موضوعی، سطح ۳ علوم قرآنی، حوزه دانشی فقه و اصول، سطح ۲ حقوق با گرایش قضای اسلامی، سطح ۳ حقوق با گرایش جزا و جرم‌شناسی به مدارس علمیه سراسر هرمزگان افزوده خواهد شد.

وی، با اشاره به برگزاری دوره مشاوره اسلامی و تحصیلی مقدماتی در سال جاری، عنوان کرد: در سال آینده اولین دوره سطح ۳ مشاوره اسلامی تخصصی در استان هرمزگان برگزار خواهد شد که اگر مدارسی بخواهند این دوره را در شهرستان‌های خود برگزار کنند، مانعی وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان با اشاره به حوزه دانشی تبلیغ، ابراز کرد: سال آینده سطح ۳ تبلیغ با گرایش‌های مختلف از جمله خانواده، کودک و نوجوان نیز به رشته‌های حوزوی استان هرمزگان افزوده خواهد شد.

حجت‌الاسلام حقیقی بیان کرد: در حوزه دانشی مدیریت اسلامی با گرایش‌های «آموزش و پرورش» و «فرهنگی و تبلیغی» در سال‌های آینده به رشته‌های استان افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha