یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین تجلیل از معلمین نمونه شهرستان سلماس

حوزه / امام جمعه سلماس گفت: نیازمند ایجاد پیوند و ارتباط بین فرهنگیان شاغل و بازنشسته هستیم تا کوله بار تجریبات معلمان بازنشسته، همچنان در بدنه آموزش و پرورش جاری باشد.

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید ابراهیم طباطبایی، امام جمعه سلماس، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مقام معلم که در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی این شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت: قداست کار معلمی با هیچ شغلی در این دنیا قابل مقایسه نیست و چه سعادتمند هستند معلمانی که تربیت کننده دانش آموزان و فرزندان ما هستند.

وی ادامه داد: در تبیین ارزش والای کار معلمی و هدایتگری، احادیث و روایات بسیاری وجود دارد اما بزرگترین آن ارسال پیامبران در نقش معلم و هدایتگر برای مردم از جانب خداوند است.

امام جمعه سلماس تاکید کرد: امروز دانش آموزان حرکات و رفتار همه دست اندرکاران مدارس، از همکار خدماتی تا مدیر، معاون و معلمان را زیر نظر دارند و از آنان الگو می‌گیرند، به همین دلیل حسن رفتار و توجه به عملکرد در همه سطوح نیروی انسانی آموزش و پرورش، امری لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: زحمات خالصانه‌ای که معلمان برای فرزندان متحمل می‌شوند، باعث شده تا با وجود وضعیت نه چندان جالب حقوق و مزایای این قشر، اما حقوق و رزق و روزی آنها برکت داشته باشد.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: نقش محوری معلمان در شرایطی که دشمن با هجمه‌های مختلف و استفاده از ابزارها و شگردهای متعدد سعی دارد نسل جوان و نوجوان را به سمت خود سوق دهد، بسیار حساس و پررنگ است.

وی تاکید کرد: در کنار آموزش علم و عقب نماندن از کتاب‌های درسی، معلمان لازم است ارتباط خوبی با دانش آموزان در جهت تقویت معنویت نسل جوان برقرار نمایند.

امام جمعه سلماس در پایان درخواست کرد: نیازمند ایجاد پیوند و ارتباط بین فرهنگیان شاغل و بازنشسته هستیم تا کوله بار تجریبات معلمان بازنشسته، همچنان در بدنه آموزش و پرورش جاری باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha