جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: در این روزها شاهد ترور و کشتار مسلمانان در برخی از کشورها هستیم که این کاری به دور از انسانیت و دین است و اسلام که به عنوان دینی رحمانی شناخته می شود با هر گونه خشونت و خونریزی به شدت مخالف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: یکی از حساس ترین سازمان ها در کشور آموزش و پرورش است که باید به دقت کارهای این سازمان مورد رصد و حمایت قرار گیرد.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز معلم، گفت: معلمی یکی از مشاغل بسیار مهم در اسلام است تا حدی که پروردگار متعال در قرآن کریم خود را معلم و آموزگار معرفی می کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز هر کسی در جامعه باید در حفظ جایگاه و شان معلمان کوشا باشد و قدردان این صنف تلاشگر باشد.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: علم آموزی به حدی در اسلام مورد تاکید است که حضرت علی (ع) می فرمایند هرکسی کلمه ای به من بیاموزد بنده او هستم که کلام این معصوم نشان از جایگاه والای معلم دارد.

امام جمعه سنندج گفت: بنابراین باید به فرزندان خود بیاموزیم که همواره شان و جایگاه آموزگاران خود را حفظ کنند.

این عالم اهل سنت در ادامه تاکید داشت: متاسفانه در این روزها شاهد ترور و کشتار مسلمانان در برخی از کشورها هستیم که این کاری به دور از انسانیت و دین است و اسلام که به عنوان دینی رحمانی شناخته می شود با هر گونه خشونت و خونریزی به شدت مخالف است.

ماموستا رستمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش های شبانه روزی نیروهای مسلح و امنیتی برای ملت ایران یک زندگی توام با آرامش به ارمغان آورده است که باید از همه این عزیزان تلاشگر در عرصه امنیت قدردانی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha