دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مقر موساد در سوریه

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

پس لرزه های پارتی گیت حزب بوریس را فلج کرد

طبق نتایج اولیه انتخابات در روز جمعه در انگلیس، حزب محافظه کار «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور در سایه رسوایی های به بار آمده اخیر، کنترل پایگاه های حمایتی سنتی خود در لندن را از دست داده و در سایر نقاط نیز در انتخابات محلی متحمل ضرر شده است. برای اولین بار، حزب کارگر در شورای «وست مینستر» که ناحیه ای است که اکثر نهادهای دولتی در آن واقع شده اند، پیروز شد. محافظه کاران همچنین کنترل ناحیه «بارنت» را که از سال ۱۹۶۴ در همه انتخابات به جز دو مورد در دست حزب بوده است، از دست دادند. «کر استارمر» رهبر حزب کارگر در جمع هواداران این حزب در لندن گفت: نتیجه فوق العاده، کاملاً فوق العاده. باور کنید. این یک نقطه عطف بزرگ برای ما از اعماق انتخابات عمومی ۲۰۱۹ است. نتایج اولیه حاکی از آن است که در حالی که محافظه کاران در بخش هایی از جنوب این کشور متحمل شکست شده اند، حمایت از این حزب در مناطقی از مرکز و شمال انگلیس که از خروج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ حمایت کردند، ادامه داشته است. آمار کلی که اواخر روز جمعه منتشر می شود، مهم ترین تصویر افکار عمومی را از زمانی که جانسون اکثریت حزب محافظه کار در بیش از ۳۰ سال گذشته را در انتخابات ملی ۲۰۱۹ به دست آورد، ارائه خواهد کرد. پیشتر رسوایی موسوم به «پارتی گیت» برای جانسون و کابینه اش دردساز شده بود. وی در پی این رسوایی اعلام کرد که عذرخواهی می کند، اما حاضر به استعفا نیست. پارتی گیت به مجموعه میهمانی هایی گفته می شود که دفتر نخست وزیر انگلیس طی سال گذشته و در اوج بحران کرونا، در حالی برگزار کرد که تحت تدابیر شدید قرنطینه، دیدار بیش از دو نفر حتی در فضای باز هم مجاز نبود. همچنین بر ملا شدن برگزاری مهمانی دیگری نیز همزمان با خاکسپاری شوهر ملکه انگلیس بر وخامت این رسوایی ها افزود.

منبع:مهر

تعقیب و گریز همه جانبه اسرائیل شکست خورد

این درحالی است که «عومر بارلو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که نیروهای امنیتی این رژیم هنوز موفق به دستگیری عاملان این عملیات در شهرک العاد نشدند. وی گفت که پلیس، شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و ارتش اسرائیل درحال تعقیب عاملان عملیات العاد هستند. این در حالی است که شهرک نشینان صهیونیست پنجشنبه شب، بارلو را در محل عملیات استشهادی العاد در تل آویو مورد حمله قرار داده و خواستار استعفای وی شدند. نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در پایان رایزنی امنیتی درخصوص عملیات شهرک العاد سخن می‌گفت، بامداد جمعه با تهدیدی توخالی، عاملان عملیات استشهادی را مخرب دانست و مدعی شد آنها بهای سنگینی را خواهند پرداخت. عملیات العاد برای صهیونیست‌ها سنگین بوده است؛ به طوری که پس از این عملیات، بنت برای ارزیابی وضع موجود تشکیل جلسه فوری داده است. پیش از وی نیز، بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود: عاملان عملیات العاد و تحریک کنندگان آنها هزینه سنگینی را خواهند پرداخت.

منبع: تسنیم

یارانه نان و دارو به سبد خانوارها برگشت

معاون اول رئیس جمهور گفت: به هیچ وجه یارانه دارو و نان برای هیچ کدام از اقشار حذف نخواهد شد. در قبال کالاهایی که یارانه آن‌ها حذف خواهد شد، دقیقا حساب شده تا به صورتی برای اقشار مختلف جبران شود که مشکلی برای هیچکس ایجاد نشود. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: حتی یک نفر هم نباید بر اثر کرونا فوت کند و تلاش می کنیم تا تعداد فوتی ها به صفر برسد. وی ادامه داد: چند موضوع باعث شده تا امنیت غذایی به چالش کشیده شود. نخست بحث خشکسالی در مناطقی است که عمدتا خود آن ها محل تولید بودند. بحث جنگ اوکراین هم جز مسائل جدی است، تقریبا ۷۰ درصد دانه‌های روغنی آفتابگردان توسط اوکراین تولید می‌شو که اکنون تعطیل شده و حدود ۳۰ درصد غلات دنیا از اوکراین تهیه می‌شد که با چالش مواجه شده است. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات سال‌های اخیر در حوزه کالاهای اساسی گفت: چند موضوع باعث شده تا امنیت غذایی به چالش کشیده شود. نخست بحث خشکسالی در مناطقی است که عمدتا خود آن‌ها محل تولید بودند. بحث جنگ اوکراین هم جز مسائل جدی است، تقریبا ۷۰ درصد دانه‌های روغنی آفتابگردان توسط اوکراین تولید می‌شود که اکنون تعطیل شده و حدود ۳۰ درصد غلات دنیا از اوکراین تهیه می‌شد که با چالش مواجه شده است. وی ادامه داد: یک حرکتی که در کشورهای بزرگ انجام شد و هنوز هم ریشه‌های اصلی آن مشخص نیست، جمع آوری عجیب کالاهای اساسی در نقاط مختلف دنیاست که باعث کم شدن عرضه و در نتیجه افزایش قیمت‌ها و مسائل مختلف شد. مخبر بیان داشت: اکنون هم با توجه به اینکه وضعیت منطقه یک وضعیت روشنی نیست و در مقابل ما یک تابلوی روشنی از آینده منطقه وجود ندارد و مشخص نیست تا چند سال باید گرفتار بحث‌های این منطقه باشیم که عرضه را دچار چالش کرده، این مورد هم جزو مواردی است که در ایران هم به شدت نسبت به آن مراقب هستیم. وی با اشاره به سیر نام گذاری سال‌های اخیر توسط رهبر انقلاب با تعیین شعارهای مختلف گفت: متاسفانه دولت‌ها در رابطه با شعارهای مقام معظم رهبری که ایشان طی این ده سال به درستی انتخاب کردند، توجه مناسبی نداشتند. معتقدم اگر ۵۰ درصد این شعارها عملیاتی می‌شد ما اکنون در کشور برخی از گرفتاری‌های فعلی را نداشتیم. مخبر گفت: سبک زندگی، الگوی مصرف، تولید با همه ابعاد مختلف آن بحث شده، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است. یکی از وظایف و مسئولیت‌هایی که دولت مصر است که برای خود تعریف و اجرایی کند عمل به شعارهای رهبر انقلاب است. اینکه مقام معظم رهبری بحث اقتصاد را طی این ١٠ تا ۱۵ سال به صورت جدی مطرح کرده‌اند، به این دلیل است که واقعاً در یک تقابل جدی با دشمنان روی اقتصاد هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عراق مقرهای موساد در سوریه را لو داد

رئیس اتحادیه علمای عراق در اظهاراتی تاکید کرد که سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به موساد ۴ مقر اصلی در سوریه دارد. جبار المعموری در این باره توضیح داد: «موساد اسرائیل در اردوگاه پناهندگان سوری الهول ۴ مقر سری دارد.» او افزود: «بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی رژیم اشغالگر صهیونیستی در پوشش سازمان‌های خیریه، بشردوستانه و حقوقی به طور فعالانه در اردوگاه الهول اقدام به فعالیت‌های جاسوسی می‌کند.» وی همچنین بیان کرد: «صهیونیستها سعی دارند با حمایت‌های مالی و لجستیکی و پرداخت حقوق به دست نشانده‌های خود در اردوگاه الهول تفکر (تروریستی) البغدادی سرکرده پیشین داعش را در اذهان جوانان و خردسالان کلیه ملیت‌هایی که در این اردوگاه هستند، نشر و پرورش دهد.» به گفته المعموری خردسالان عراقی عمده اهداف صهیونیست‌ها هستند تا با استفاده از ظرفیت آنها در آینده بار دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری را در عراق احیا کرده و از این طریق به امنیت این کشور ضربه بزنند.

منبع:مهر

مسکو جنوب اوکراین را مصادره کرد

یک مقام ارشد روسیه اعلام کرد که این کشور برای همیشه در جنوب اوکراین خواهد ماند. «آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد در این باره گفت: روسیه برای همیشه اینجاست. نباید در آن شک کرد. بازگشتی به گذشته وجود نخواهد داشت. ما با هم زندگی خواهیم کرد، این منطقه را که غنی از میراث تاریخی و از مردمی است که در اینجا زندگی می‌کنند، توسعه خواهیم داد. وی همچنین با اشاره به اینکه حزب روسیه متحد یک مرکز بشردوستانه در خرسون ایجاد خواهد کرد، گفت: ما وظایف اولویت دار را برای دوره تابستان مورد بحث قرار دادیم. این مسئله در مورد اقتصاد ملی، و آمادگی برای دوره پاییز و زمستان، و ایجاد تدارکات برای حمل و نقل غلات و محصولات کشاورزی، که منطقه خرسون همیشه به آن مشهور بوده است، صدق می‌کند. ما کمک خواهیم کرد، همانطور که به جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک کمک می‌کنیم. در آینده نزدیک داوطلبان حزب روسیه متحد به اینجا خواهند آمد.

منبع:مهر

تغذیه رایگان به مناطق محروم برگشت

وزیر آموزش و پرورش گفت: این دولت عزم جدی درباره رتبه‌بندی معلمان دارد و با همکاری مجلس و شورای نگهبان، رتبه‌بندی را که به شعار تبدیل شده بود، از شعار به عمل تبدیل کرد و از هفته آینده در کمیسیون دولت مطرح خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما یوسف نوری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته با گرامی‌داشت روز معلم گفت: معلمی یک هدیه الهی است که خداوند به انسان‌ها داده است و پیامبران، معلمان بودند که برای تزکیه، تلاوت و حکمت نازل شدند تا انسان‌ها را هدایت کنند. وزیر آموزش و پرورش به جایگاه و مقام معلم در روایات اهل بیت (ع) اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در امر امروز مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، در تحقق بخش دوم آن نقش دارد. به عبارت دیگر؛ آموزش و پرورش، جامعه دانش‌بنیان را ایجاد می‌کند و جامعه‌ای که دانش‌بنیان شد به‌طور قطع و یقین تولید بهره‌ورانه و اشتغال فراوان خواهد داشت. وی اظهار کرد: تا زمانی که جامعه دانش‌بنیان نباشد بهره‌وری تمام بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آن پایین خواهد بود. نوری عنوان کرد: نظام آموزش و پرورش با ۱۵.۲ میلیون نفر جمعیت واجب‌التعلیم، ۷ میلیون نفر پیش از دبستان، با ۹۷۰ هزار معلم شاغل و ۹۷۰ هزار معلم پیشکسوت و بازنشسته خدمات ارائه می‌کند که این جمعیت نقش بی‌بدیل در تمدن نوین اسلامی دارد.

منبع: شبکه خبر

بوداپست از حمله اتمی به مجارستان هشدار داد

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که اعمال تحریم‌ها بر واردات انرژی از روسیه خطر بزرگی را متوجه بوداپست می‌کند. اوربان در این باره گفت: رئیس کمیسیون اروپا این واقعیت را نادیده می‌گیرد که کشورهای اتحادیه اروپا در شرایط کاملاً متفاوتی قرار دارند و پیشنهادی ارائه می‌دهد که پارامترهای فردی کشورها را در نظر نمی‌گیرد. ما نمی‌توانیم این را بپذیریم، زیرا این مسئله برای مجارستان برابر با هدف قرار گرفتن با بمب اتم است. به گفته نخست وزیر مجارستان، روند تغییر تأمین کننده انرژی، طولانی و پر هزینه خواهد بود. همچنین وزیر خارجه مجارستان نیز در این باره گفت: طرح پیشنهادی بروکسل اقتصاد مجارستان را تهدید می‌کند. اگر تحریم نفت روسیه اجرایی شود، امنیت انرژی مجارستان و از طریق آن اقتصاد مجارستان را از بین می‌برد. ما نمی‌توانیم به کسی اجازه دهیم که نتیجه چندین دهه تلاش مردم مجارستان را از بین ببرد. «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز جمعه اعلام کرد که وی اطمینان دارد ششمین بسته تحریمی این اتحادیه برضد روسیه تصویب خواهد شد. «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در همین رابطه اعلام کرد در صورتی که کشورهای این اتحادیه تا آخر هفته بر سر تحریم نفتی روسیه به توافق نرسند، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا هفته آینده برگزار خواهد شد. کمیسیون اروپا در نظر دارد تغییراتی را در برنامه تحریم خود بر نفت روسیه برای جلب نظر کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک که مایل به اعمال تحریم‌ها نیستند، اعمال می‌کند. اجماع بر سر تصویب این بسته در این هفته با موانعی رو به رو شده است، به طوری که برخی از کشورها به دلیل وابستگی انرژی خود به نفت روسیه، در برابر تحریم پیشنهادی واردات نفت این کشور مقاومت می‌کنند و این احتمال که آنها این اقدام را وتو کنند وجود دارد، مگر اینکه معافیت‌هایی به آنها اعطا شود.

منبع:مهر

هواشناسی در پایتخت هشدار نارنجی صادر کرد

حامد یزدی مهر در خصوص وضعیت آب و هوایی در استان تهران اظهار داشت: طبق گزارش سازمان هواشناسی استان تهران آسمان پایتخت برای روز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در ساعات بعد از ظهر با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید گاهی خیلی شدید پاره‌ای نقاط خیزش موقت گرد و خاک، مناطق مستعد، احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات صاعقه را خواهیم داشت. یزدی مهر با اشاره به اثر مخاطره پدیده‌های جوی مذکور گفت: نسبت به آب‌گرفتگی موقت بعضی نواحی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددهای درون و برون شهری، خیزش موقت گردوخاک محلی و کاهش کیفیت هوا هشدار اعلام می‌شود. وی در خصوص شکستن درختان فرسوده، سقوط اجسام، کاهش موقت میدان دید و کیفیت هوا و احتمال آسیب به سازه‌های موقت خطر و برخورد صاعقه در استان تهران نیز هشدار داد. مدیر کل مدیریت بحران استاندار تهران عنوان داشت: از همه مردم عزیز می‌خواهیم نسبت به هشدارهای صادر شده حساس باشند و با توجه به اعلام‌های قبلی از وقوع آسیب و خطرهای احتمالی جلوگیری کنند.

منبع:مهر

صربستان رسما اعلام وابستگی گازی کرد

«الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان، روز جمعه در یک سخنرانی اعلام کرد: «صربستان مذاکرات با گازپروم روسیه را برای یک قرارداد جدید بلند مدت گاز آغاز کرده است.» وی گفت: «در مورد گاز، ما در حال شروع گفتگو با گازپروم در مورد خرید گاز هستیم. ما ۱۰۰ درصد به گاز روسیه وابسته هستیم.» پیش از این، رئیس جمهور صربستان گفته بود که اقتصاد صربستان ۱۰۰ درصد به گاز روسیه وابسته است، بنابراین بلگراد امیدوار است در مذاکرات آتی گاز با مسکو به توافق خوبی دست یابد. وی همچنین تاکید کرده بود که بلگراد جایگزینی برای گاز طبیعی روسیه ندارد. قرارداد بلندمدت صربستان و روسیه در مورد تأمین گاز در ۳۱ مه سال جاری به پایان می‌رسد و رئیس جمهور صربستان تاکید کرده که دولت او در تلاش است تا یک قرارداد بلندمدت جدید امضا کند.

منبع:مهر

عملیات العاد سفر رهبر کاتولیک های جهان به اسرائیل را تعلیق کرد

رسانه‌های صهیونیستی از احتمال لغو سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان به اراضی اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش روز جمعه منابع رسانه‌ای رسمی رژیم اشغالگر، پیش بینی می‌شود درپی تنش‌های شدید پیش آمده میان فلسطینیان و شهرک نشینان صهیونیست در قدس اشغالی و کرانه باختری سفر پاپ واتیکان به تل آویو لغو شود. این سفر قرار بود طی ماه آینده میلادی صورت گرفته و طی آن پاپ فرانسیس به چندین نقطه اراضی اشغالی سفر کرده و احتمالاً با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به منظور آنچه اهداف صلح آمیز تعریف شده، دیدارهایی را انجام دهد. این روزها صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری در رعب و وحشت به سر می‌برند و علت آن‌هم عملیات مبارزان فلسطینی است که در عمق اراضی اشغالی رخ می‌دهد و خواب را بر صهیونیست‌ها و مقامات آن حرام کرده است. چندین عملیات ضد صهیونیستی اخیراً رخ داده است که تازه‌ترین آنها عملیات در منطقه العاد بوده است؛ عملیاتی که به گفته یک مقام صهیونیستی جشن صهیونیست‌ها را به عزا تبدیل کرد به دنبال این عملیات شهردار این شهر از همه خواست که در خانه‌های خود بمانند و درها را قفل کنند. کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی با انتشار تصاویری از ورود ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست به محل وقوع عملیات العاد اعلام کرد که صهیونیست‌ها استعفای نفتالی بنت را خواستار شدند. نکته قابل توجه درباره عملیات العاد این است که نظامیان و همه نهادهای امنیتی این رژیم نتوانسته اند عاملان این عملیات سلحشورانه را بازداشت کنند و به شهرک نشینان صهیونیست برای شناسایی عاملان این عملیات روی آورده اند. درپی اجرای این عملیات ۱۰ صهیونیست کشته و زخمی شدند.

منبع:مهر

انفجار مادرید را لرزاند

مقامات اسپانیایی اعلام کردند که انفجار در یکی از ساختمان این شهر ۱۷ زخمی برجای گذاشت.مقامات دولت اسپانیا اعلام کردند که در انفجاری قوی که روز جمعه یک ساختمان چهار طبقه در حال بازسازی در مرکز مادرید را لرزاند، دست کم ۱۷ نفر زخمی شدند. «خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا»، شهردار مادرید نیز در این ارتباط گفت که چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند که حال یکی از آنها وخیم است و علت آن هنوز مشخص نیست. شهردار مادرید همچنین به شبکه تلویزیونی Telemadrid گفت: "آتش نشانان در داخل ساختمان هستند و ساختار ساختمان را بررسی می‌کنند و مشخص می‌کنند که آیا افراد بیشتری در داخل هستند یا خیر." منابع اسپانیایی گفتند که در انفجاری قوی که روز جمعه یک ساختمان چهار طبقه در حال بازسازی در مرکز مادرید را لرزاند، دست کم ۱۷ نفر زخمی شدند که اکثر آنها خفیف بودند. خوزه لوئیس مارتینز-آلمیدا، شهردار مادرید گفت که چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند که حال یکی از آنها وخیم است و علت آن هنوز مشخص نیست. او گفت که "نوعی کارها در ساختمان" در محله لوکس سالامانکا که در آن انفجار رخ داد، انجام می‌شد. او به شبکه تلویزیونی Telemadrid گفت: "آتش نشانان در داخل ساختمان هستند و ساختار ساختمان را بررسی می‌کنند و مشخص می‌کنند که آیا افراد بیشتری در داخل هستند یا خیر."

منبع:مهر

دید افقی در خوزستان به نقطه کور رسید

محمد سبزه زاری از کاهش دید افقی در ۱۷ شهر استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: به علت وقوع گرد و خاک در استان، در ساعت ۱۲:۳۰ جمعه دید افقی در امیدیه به ۳۰۰ متر همراه با رعد و برق بود. مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: همچنین دید افقی در مسجدسلیمان به ۵۰۰ متر، لالی و شوشتر هر کدام به یک هزار متر، آبادان به یک هزار و ۲۰۰ متر رسیده بود. وی بیان کرد: دید افقی در شهرهای آغاجاری، بستان، ایذه، گتوند، آغاجاری و حسینیه به یک هزار و ۵۰۰ متر کاهش یافته بود. سبزه زاری در ادامه دید افقی را در شهرهای شادگان و شوش را دو هزار متر اعلام کرد و افزود: دید افقی در چهار شهر دزفول، اهواز، رامهرمز و بهبهان به سه هزار متر رسیده بود. مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در همین مدت نیز دید افقی در دهدز به ۸ هزار متر کاهش یافته بود.

منبع:مهر

بازی‌های تابستانی یونیورسیاد لغو شد

مورنینگ پست چین خبر داد بازی‌های یونیورسیاد نیز که قرار بود امسال برگزار شود لغو شد.بازی‌های تابستانی دانشگاه‌های جهان در چنگدو چین برای دومین بار به تعویق افتاد. بازی‌ها ابتدا قرار بود سال گذشته برگزار شود که به تعویق افتاد و در ادامه قرار بود از ۲۶ ژوئن تا ۷ ژوییه امسال(۵ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا برای بار دوم لغو شد. یونیورسیاد هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. با این حال با توجه به شرایط مربوط به ویروس کرونا و محدودیت‌های سفرهای بین‌المللی، یونیورسیاد برای دومین بار به تعویق افتاد و امسال برگزار نمی‌شود. این در حالی است که بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ که قرار بود شهریورماه سال جاری در کشور چین برگزار شود نیز لغو شد تا دو تورنمنت که قرار بود هر دو به میزبانی چین برگزار شود لغو شوند. مسئولان ورزش چین اعلام کردند قرار است به‌زودی تاریخ جدید این دو رویداد در زمان مناسب اعلام شود.

منبع:ایسنا

نقاشی گمشده شیله کشف شد

یکی از تابلوهای نقاشی اثر «اگون شیله» نقاش اتریشی که چندین دهه ناپدید شده بود، بالاخره کشف شد.مسوولان یک موزه اعلام کردند یکی از آثار «اگون شیله» نقاش اتریشی که در آن دایی این هنرمند به تصویر کشیده شده، پس از ۹۰ سال دوباره پیدا شده است. این نقاشی که دایی «اگون شیله» را در کنار یک پیانو به تصویر کشیده است و در سال ۱۹۷۰ خلق شده، در یک مجموعه خصوصی واقع در «وین» کشف شده است. این تابلو نقاشی قرار است برای نخستین‌بار در «موزه لئوپولد» در اتریش به نمایش گذاشته شود که خانه بزرگترین و مهم‌ترین آثار این هنرمند اکسپرسیونیست بزرگ است. این اثر بخشی از مجموعه «رمز غیرقابل معاوضه» یا «ان اف تی» این موزه خواهد بود که ۲۴ تابلو نقاشی و طراحی «شیله» را شامل می‌شود و با همکاری «لا کالکشن» یک پلتفرم جدید «ان اف تی» مختص مجموعه‌های موزه، ایجاد شده است. عواید حاصل از این مجموعه «ان اف تی» برای مرمت این نقاشی که اخیرا کشف شده است و توسعه مجموعه آثار «شیله» در «موزه لئوپولد» صرف خواهد شد. «شیله» که از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مدرنیسم وین یاد می‌شود، تا پیش از آن که در طول همه‌گیری سال ۱۹۱۸ بر اثر ابتلا به آنفولانزا در سن ۲۸ سالگی جانش را از دست بدهد، مجموعه آثار پیشگامانه‌ای را خلق کرد. موسس «موزه لئوپولد» از حامیان مهم آثار «شیله» بود و به عنوان یکی از عوامل اصلی شهرت این هنرمند شناخته می‌شود. «شیله» تابلو نقاشی دایی در کنار پیانو را کمی پس از تولد هفده سالگی‌اش خلق کرد. سبک این نقاشی امپرسیونیست است و «شیله» در آن همچون سایر آثاری که در دوران اولیه فعالیتش به عنوان یک نقاش خلق کرده بود از ترکیب رنگ خنثی استفاده کرده است. این تابلو نقاشی پیش از این، فقط در یک عکس سیاه و سفید دیده شده بود که در آن اتاقی که نقاشی بر روی دیوار آن آویخته شده بود مشخص بود. این عکس به سال ۱۹۳۰ تعلق داشت. از آن زمان تاکنون هیچ شواهدی وجود نداشت که نشان دهد آیا این نقاشی هنوز وجود دارد و یا برای همیشه از بین رفته است. مسوولان «موزه لئوپولد» زمانی که مالکان این نقاشی با آن‌ها تماس گرفتند از وجود این نقاشی مطلع شدند.

منبع:ایسنا

شهرهای نارنجی ۴ تایی شد

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۳ به ۴ شهر کاهش یافت. بر اساس آخرین به روز رسانی ها، همانند هفته گذشته وضعیت هیچ یک از شهرهای کشور، قرمز نیست. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۳ به ۴ شهر کاهش یافت. تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۳۲۱ به ۳۱۹ شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۹۴ به ۱۲۵ شهر افزایش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گرد و غبار هوای لرستان را آلوده کرد

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با ورود توده گردوغبار به هوای استان در حال حاضر آلودگی هوای اکثر شهرهای لرستان به پنج برابر حد مجاز رسیده است. وضعیت کیفی هوای شهرستان‌های پلدختر، دورود، بروجرد، کوهدشت، خرم آباد، رومشکان و چگنی در شرایط ناسالم (چهار الی پنج برابر حد مجاز) قرار دارند.بر این اساس هوای شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، سلسله و دلفان نیز در شرایط ناسالم گزارش شده است. روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان توصیه کرد با توجه به آلودگی هوا همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری نمایند و در زمان حضور در فضای باز از ماسک استفاده نمایند. تا امروز هفده روز آلوده طی سال ۱۴۰۱ در استان لرستان ثبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کره جنوبی به مرکز دفاع سایبری ناتو پیوست

کره جنوبی اعلام کرد این کشور به عنوان نخستین کشور آسیایی به مرکز مشترک دفاع سایبری ناتو می‌پیوندد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز پنجشنبه گزارش داد این کشور به نخستین کشور آسیایی تبدیل شد که به مرکز عالی مشترک دفاع سایبری بلوک نظامی ناتو می‌پیوندد. در بیانیه‌ای که (سازمان) خدمات ملی اطلاعات سئول منتشر کرده، آمده است: قصد داریم با افزودن به شمار نیروهایمان که به این مرکز (دفاع سایبری ناتو) فرستاده می‌شوند و گسترش تمرین‌های مشترک، توانمندی‌های واکنش سایبری مان را به حد کلاس جهانی برسانیم. پیوستن کره جنوبی به سی سی دی سی او ای (مرکز عالی مشترک دفاع سایبری ناتو) شمار اعضای این مرکز را به ۳۲ کشور افزایش می‌دهد که از میان آن‌ها ۲۷ کشور عضو ناتو هستند.کره جنوبی و چهار عضو دیگر خارج از بلوک نظامی تحت امر آمریکا (ناتو) هستند. بر اساس اعلام این سازمان، کره جنوبی درخواست پیوستن به مرکز عالی مشترک سایبری ناتو را در سال ۲۰۱۹ تقدیم کرده بود و از آن زمان در فعالیت‌های این مرکز - از جمله در تمرین جنگی دفاع سایبری مربوط به آن در دو سال پیاپی از سال ۲۰۲۰ - شرکت داشته است. سازمان خدمات اطلاعات سئول در واکنش به اهمیت پیوستنش به این مرکز اعلام کرد: تهدیدهای سایبری زیان‌های بزرگی را باعث می‌شوند که افزون بر افراد به کشورها به صورت جداگانه وارد می‌شوند. این تهدیدها، همکاری‌های نزدیک بین المللی را ضروری می‌کند. مرکز عالی مشترک سایبری ناتو که مقر آن در شهر تالین، پایتخت استونی واقع است، در سال ۲۰۰۸ در واکنش به حمله سایبری گسترده به شبکه‌های دولتی استونی بنیان گذاری شد. مقامات آن کشور به صورت شتابزده حمله یاد شده را به روسیه مرتبط دانستند. مقامات تالین پس از مدتی اذعان کردند که هیچ سند محکمی که کرملین را مرتبط نشان دهد، ندارند. در پایگاه اینترنتی مرکز یاد شده آمده است ماموریت آن، حمایت از کشورهای عضو و کشورهای ناتو با مهارت استثنائی و منظم در زمینه تحقیق، آموزش و تمرین دفاعی سایبری در حوزه‌های فناوری، راهبرد، عملیات و قانون است. این مرکز متعهد است که همکاری با کشورهای همفکر را در قالب کشورهای ائتلاف ناتو و شرکای فراائتلاف تقویت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشتی حامل سوخت یمن توقیف شد

شرکت نفت یمن جمعه شب از توقیف یک کشتی دیگر حامل سوخت این کشور از سوی ائتلاف سعودی خبر داد.شرکت نفت یمن اعلام کرد، ائتلاف متجاوز به رهبری آمریکا در راستای نقض آتش بس، کشتی حامل ۲۹ هزار و ۲۲۶ تن سوخت گازوئیل را توقیف کرد. شرکت نفت یمن افزوده است: ائتلاف متجاوز این کشتی را با وجود بازرسی و داشتن مجوز ورود از سوی سازمان ملل متحد توقیف کرده است. این شرکت اضافه کرده است: سازمان ملل متحد چه قبل از آتش بس و چه در خلال آن، نسبت به ورود کشتی‌هایی با ماهیت انسان دوستانه به بنادر یمن ناتوان بوده است. از حدود یک ماه پیش نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن از برقراری آتش بس در این کشور خبر داده بود. براساس قرارداد آتش بس بین دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان که زیر نظر سازمان ملل متحد بسته شد، باید ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بندر «الحدیده» و اجازه دو پرواز از فرودگاه صنعا و به این فرودگاه در هفته داده شود. عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

سنا بر تحریم های بانکی ایران مهر تثبیت زد

مجلس سنای آمریکا طرحی را با هدف حفظ تحریم‌ها علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد. این طرح با هدف حفظ تحریم‌های مرتبط با تروریسم علیه جمهوری اسلامی ایران و با پیشنهاد «تد کروز» سناتور تندروی جمهوری‌خواه با ۸۶ رأی مثبت و ۱۲ رأی منفی تصویب شد. تد کروز با این ادعا که چین و ایران از خطرناک‌ترین دشمنان آمریکا هستند، گفت: متأسفانه دولت جو بایدن با این دو کشور از موضع ضعف برخورد کرده است. این سناتور تندرو با این ادعای مضحک که ایران اولین حامی تروریسم دولتی در جهان است، گفت: اگر شما از تحریم‌های ضدتروریستی علیه سپاه حمایت می‌کنید، باید رأی مثبت دهید. این طرح ضدایرانی در حالی تصویب شده است که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد به برجام بازگردد.

منبع: تسنیم

انصارالله از عملیات العاد تقدیر کرد

دفتر سیاسی انصارالله یمن با صدور بیانیه ای به عملیات ضدصهیونیستی العاد واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است: عملیات فلسطینی در مقابل دشمن اسرائیلی که آخرین آن عملیات سلحشورانه العاد است را تبریک می گوییم. این عملیات در واکنش به اقدامات تنشزای دشمن صهیونیست و یورش آن به مقدسات اسلامی رخ داده است. دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: به ملت فلسطین به خاطر عملیاتی که رژیم صهیونیستی را متزلزل کرده است، تبریک می گوییم. از امت اسلامی می خواهیم که حامی ملت فلسطین و قدس و مسجدالاقصی شریف در برابر زورگویی های رژیم صهیونیستی باشند. در این بیانیه آمده است: آنچه دشمن صهیونیست باید بداند این است که صلح و امنیت تا زمانی که فلسطین تحت اشغال است رخ نخواهد داد و توافقات سازش جز شکست و ناامیدی به دنبال ندارد.

منبع: تسنیم

عذرخواهی پوتین از بنت تکذیب شد

کرملین عذرخواهی ولادیمیر پوتین از نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به سبب اظهارات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تکذیب کرد. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه المیادین؛ کرملین عذرخواهی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به سبب اظهارات سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تکذیب کرد. بر اساس گزارش این شبکه ‏، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز وجود عذرخواهی در بیانیه کرملین درباره گفتگوی تلفنی میان ولادیمیر پوتین و نفتالی بنت را پیرامون یهودی بودن هیتلر تکذیب کرد.

منبع: شبکه خبر

انفجار پایتخت کوبا را لرزاند

در پی انفجار در هتلی در مرکز شهر هاوانا چهار نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند. طبق اعلام تلویزیون دولتی کوبا، در پی انفجار در هتلی در مرکز شهر هاوانا چهار نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند. شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، انفجار در خودرویی رخ داد که حامل کپسول های گاز بود. رئیس جمهور کوبا اعلام کرد، این انفجار به دلیل بمب نبود و دلیل انفجار در حال بررسی است. شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، انفجار مهیبی در یکی از محله‌های مرکزی شهر هاوانا پایتخت کوبا رخ داد. این انفجار در هتل ساراتوگا رخ داد. نیروهای امدادی در محل انفجار حاضر شده اند. شدت انفجار به حدی زیادی است که ستون‌هایی از دود به هوا برخاسته است. به علت وقوع انفجار، بخش‌هایی از ساختمان این هتل با خاک یکسان شده است. وقوع چنین اتفاقی در هاوانا بی سابقه است. شدت انفجار به حدی زیادی است که به خودروهای متوقف شده در مقابل این هتل نیز خسارت‌های شدیدی وارد شده است. به گفته شاهدان، این انفجار با صدای بسیار بلند همراه بوده و شبیه انفجار ناشی از بمب بوده است. این هتل در مقابل ساختمان کنگره کوبا قرار دارد. هتل در سال دو هزار و پانزده بازسازی شده است. این هتل بسیار مجلل است و گردشگران زیادی به آنجا مراجعه می کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از هاوانا، بر اثر این انفجار که روز جمعه و در ساعت ۱۱ به وقت محلی (ساعت ۱۵ به وقت گرینویچ) رخ داد نمای هتل ۵ ستاره ساراتوگا, ۹۶ اتاق این هتل، رستوران‌ها و استخر روی پشت بام آن، تا حد زیادی تخریب شدند.شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، تحقیقات اولیه دولت کوبا درباره انفجار در «هتل ساراتوگا» نشان می‌دهد که نشت گاز عامل وقوع این انفجار بوده است.

منبع: شبکه خبر

کشف کوکائین در اروپا رکورد را شکست

کارشناسان مرکز مواد مخدر در اروپا بر این باورند که میزان کشف کوکائین در اروپا در سال ۲۰۲۲ به ۳۰۰ تن خواهد رسید. میزان کشف کوکائین در اروپا به ارقام بی سابقه‌ای رسیده است. مقامات نهاد مبارزه و نظارت بر استفاده از مواد مخدر در اتحادیه اروپا روز جمعه هشدار دادند، با توجه به آن که در حال حاضر تولید کوکائین در داخل کشورهای اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد، کشف این مواد به میزان بی سابقه‌ای رسیده است به گفته الکسیس گوسدیل، مدیر مرکز نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد به آن، هرگز کوکائین در اروپا با این حجم و خلوص و بهای اندک در دسترس نبوده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۱۴ تن کوکائین در اروپا کشف شد که شش درصد بیش از سال قبل از آن بوده است. کارشناسان مرکز مواد مخدر در اروپا بر این باورند که این مقدار در سال ۲۰۲۲ به ۳۰۰ تن خواهد رسید. کوکائین با بازاری به ارزش ۱۰.۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۰ و استفاده حدود ۳.۵ میلیون شهروند اروپایی از آن در سال گذشته دومین مواد مخدر پراستفاده در اتحادیه اروپا پس از حشیش محسوب می‌شود. به گفته مقامات اتحادیه اروپا بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰، ۴۵ آزمایشگاه غیرقانونی تولید کوکائین در اتحادیه اروپا کشف شد.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha