شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدرسه علمیه الزهرا میاندواب

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: استاد بصیر و آگاه، انسان را از جهالت خارج کرده و به او آگاهی می‌دهد و لذا رمز موفقیت حوزه‌های علمیه را می‌توان در استفاده از اساتید بصیر و اهل تزکیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده، امام جمعه میاندوآب امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) این شهرستان، بر لزوم اهتمام اساتید به امر تزکیه و تعلیم، اشاره کرد و اظهار داشت: استاد بصیر و آگاه، انسان را از جهالت خارج کرده و به او آگاهی می‌دهد و لذا رمز موفقیت حوزه‌های علمیه را می‌توان در استفاده از اساتید بصیر و اهل تزکیه دانست.

وی تواضع در رفتار را از خصوصیات اساتید و معلمان عنوان کرد و افزود: اساتید حوزه لازم است به طلاب تواضع و فروتنی را یاد دهند، چرا که اگر می‌خواهیم جامعه‌ای دینی داشته باشیم ضروری است که مسئله تواضع، چشم پوشی از برخی خطاها را در جامعه نهادینه کنیم.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه هدایت به مسیر درست و دینی از ویژگی‌های یک معلم خوب است، تصریح کرد: خداوند متعال به عنوان اولین معلم بشر آن چه را که لازم بود به انسان آموخت و به ملائکه دستور داد تا در برابر عظمت این علم و انسان سجده کنند و لذا انسان دارای علم و آگاهی، مسجود ملائک شد.

وی با بیان این که ملائک بال‌های خود را زیر پای انسان عالم و طالب علم پهن می‌کنند، گفت: علم نافع، دانش خداشناسی است که موجب تربیت انسان می‌شود و اگر علم با تزکیه و خداشناسی همراه نباشد به حجاب اکبر تبدیل می‌شود، بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که دانشی که یاد می‌گیریم چه اندازه ما را به سمت هدایت الهی رهنمون می‌سازد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha