پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت:در طول سال‌های گذشته ارزش، اهمیت و حساسیت کار فرهنگی کاملاً خود را نشان داده و این حساسیت زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم هر ضعف و سستی در عرصه فرهنگی، موجب خواهد شد که دشمن ده‌ها قدم جلوتر آید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در نود و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با مروری بر عملکرد سال گذشته و برنامه جلسات سال جاری شورا، اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، لازم است که فرهنگ در سه عرصه «تصمیم گیری‌های کلان»، «شکل دهنده ذهن و افکار جامعه» و «سیاست‌های کلان آموزشی و علمی دستگاه‌های کشور» بروز و ظهور یابد.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم افزود: در طول سال‌های گذشته ارزش، اهمیت و حساسیت کار فرهنگی کاملاً خود را نشان داده و این حساسیت زمانی مضاعف می‌شود که بدانیم هر ضعف و سستی در عرصه فرهنگی، موجب خواهد شد که دشمن ده‌ها قدم جلوتر آید.

وی با بیان اینکه دشمن در میدان جنگ نرم کاملاً هوشیار است و شبانه روز تلاش می‌کند، خاطر نشان کرد: سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد که دارای ۱۸ دستور جلسه و ۲۱ مصوبه بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: لازم است که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان نسبت به برنامه‌ریزی و پیگیری مصوبات توجه جدی داشته باشد تا نتیجه این مصوبات در مقام عمل دیده شود.

وی بر حضور منظم اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسات شورا تاکید کرد و افزود: در سال جدید نیازمند آن هستیم که با محتوابخشی به مباحث شورا و جدیت روی مسائل اولویت‌دار از روزمرگی خارج شویم و به سمتی حرکت کنیم که شورای فرهنگ عمومی اثرات خود را در جامعه نشان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha