سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدیر حوزه هرمزگان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حقیقی گفت: مجموعه مدیران مدارس باید در تربیت طلاب صالح و سالم نقش آفرینی کنند تا در آینده عالمانی وارسته برای جامعه باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان امروز در اجلاسیه مدیران مدارس هرمزگان که در سالن کنفرانس فرمانداری بندرعباس برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش مدیران مدارس، اظهار داشت: مجموعه مدیران مدارس باید در تربیت طلاب صالح و سالم نقش آفرینی کنند تا در آینده عالمانی وارسته برای جامعه باشند.

وی با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند، دو قشر علما و حاکمان در جامعه باعث اصلاح یا فساد می‌شوند، افزود: وظیفه سنگینی بر دوش علما است که با تربیت انسان‌های سالم بتوانند جامعه را به هدف غایی آن برسانند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در ادامه به ویژگی مدیران موفق در کلام امیر المومنین(ع) در نامه به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: وفاداری نسبت به زیر دستان، فروتنی در برابر رعیت، تسلط بر خشم، امانت داری، مدارا و خوش رفتاری و عفو، از شایسته‌ها و بایسته‌های یک مدیر موفق است.

وی اظهار کرد: یکی از کلید واژه‌های بسیار مهم برای مدیران این است که خود اهل مطالعه و تحقیق باشند و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: در راستای تبیین و روشنگری دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، اردوی راهیان پیشرفت به‌میزبانی استان هرمزگان در حال انجام است تا طلاب، روحانیون و مبلغین از طریق آشنایی با دستاوردهای انقلاب بتوانند انتقال تجربیات را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: اجلاسیه مدیران مدارس هرمزگان هر ماه با موضوع ویژه‌ای برگزار می‌شود که برکات و جهش خوبی را در زمینه پژوهشی، آموزشی، تبلیغی و تهذیبی برای استان به ارمغان آورده است.

وی تصریح کرد: در زمینه پژوهشی دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) هرمزگان نیز در طول سه سال، رتبه‌های اول تا سوم کشوری را از آن خود کرده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مدیران مدارس، خاطرنشان کرد: انتظار از شما با وجود کمبود امکانات و زیر ساخت‌ها زیاد است و با توجه به جوانی مدیران حوزه علمیه باید تلاشی دو چندان در همه زمینه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha