پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی

حوزه/مدیرحوزه علمیه هرمزگان از تدوین درخت واره رشته های تخصصی مورد نیاز هرمزگان بر اساس طرح آمایش حوزه های علمیه خبر داد و گفت: این اقدام مورد استقبال معاونت آموزش حوزه علمیه قم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، مدیرحوزه علمیه استان هرمزگان، ضمن حضور در دفتر امام جمعه شهرستان پارسیان با حجت الاسلام بارانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرحوزه علمیه هرمزگان در این دیدار اظهارداشت: با انتخاب شایسته ای که ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری انجام دادند، امیدواریم مردم بتوانند طعم خدمات نظام اسلامی را بیش از پیش بچشند.

وی افزود: آن هایی در سالیان قبل مدیریت را در کشور بر عهده داشتند، به خوبی نتوانسته اند انتظارات نظام اسلامی را برای مردم که همانا خدمت در راه خدا و به ارمغان آوردن رفاه برای مردم می‌باشد را محقق کنند؛ لذا امیدواریم رئیس جمهور منتخب، به همان شکلی که نگاه ها را نسبت به دستگاه قضایی تغییر داد، در قوه مجریه هم بتواند با تحول آفرینی امید را به مردم برگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی تاکید کرد: گرچه مشارکت در این دوره از انتخابات با کاهش روبرو بود، اما چنانچه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بتوانند دولت جوان و حزب الهی مدنظر مقام معظم رهبری را تشکیل و بتواند برنامه های مورد نیاز جامعه را به درستی پیاده کند، شاهد امیدآفرینی در بین مردم و رغبت جهت مشارکت سیاسی خواهیم بود.

مدیرحوزه علمیه هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: به طور کلی حوزه‌های علمیه با حضور پربرکت آیت الله اعرافی، در مسیر رشد خوبی قرار گرفته و برنامه های تحولی بسیار خوبی درحال اجرا است که امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار مهمی که در سطح کلان انجام شده، «سند آمایش حوزه های علمیه» یا همان «سند چشم انداز ۱۵ ساله حوزه» است که مشخص می کند حوزه های علمیه الان در چه جایگاهی قرار دارد و بناست در ۱۵ سال آینده به کجا برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی تصریح کرد: کتابچه درخت واره کارویژه‌های روحانیت وقتی تدوین شد، بالای ۳۰۰ کارویژه مختص روحانیت ئر عرصه های مختلف جامعه احصا و اولویت بندی شد که ۶۷ کارویژه در اولویت اول قرار گرفت و برای آن ها معیارنویسی و برآورد شده است که حوزه در تراز انقلاب اگر بخواهد جهانی گام بردارد، حداقل به ۳۰۰ هزار طلبه شاغل در عرصه هایی که بعنوان کارویژه مشخص شده نیاز دارد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان تاکید کرد: برنامه کوتاه مدت ۵ ساله هم تدوین شده و استان هرمزگان هم جزو اولین استانهایی بوده که طرح آمایش را آماده کرده و مورد تائید حوزه علمیه قم نیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: متناسب با طرح آمایش برای اولین بار درخت واره رشته های تخصصی در حوزه علمیه تدوین شد که بالای ۴۰۰ رشته و زیررشته الان در حوزه علمیه در نظر گرفته شده و برای بیشتر آن هم سرفصل های آن نیز مشخص شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی تاکید کرد: در استان هرمزگان طرح شناسایی رشته های مورد نیاز استان آغاز شده تا متناسب با طرح آمایش رشته های تخصصی در هرمزگان نیز تدریس شود، در حالی که برای سایر استان ها خود مرکز قم این کار را انجام می دهد اما مدیریت حوزه علمیه هرمزگان این طرح را به صورت استانی آغاز کرده که مورد استقبال معاون آموزش حوزه های علمیه کشور نیز قرار گرفته است.

مدیرحوزه علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: سال گذشته تمام مدارس علمیه کشور رتبه بندی شد و در بین مدارس سفیران هدایت مدرسه قشم رتبه اول کشوری و مدرسه بندرلنگه رتبه هفتم کشوری را کسب کرد که موجب تعجب همگان شد؛ چرا که با وجود بی مهری هایی که در استان هرمزگان از ناحیه مسئولین وجود دارد، توانستیم به این موفقیت ها دست پیدا کنیم که نشان از سرعت بالای تحولات در حوزه علمیه هرمزگان است.

وی عنوان کرد: در مدارس بلند مدت نیز مدرسه علمیه میناب توانست رتبه نهم کشور را بین حوزه های کشور از آن خود کند که نشان می دهد حوزه علمیه هرمزگان با اینکه حوزه ای جوان است اما دارای استعداد فراوان مستعد رشد است.

حجت الاسلام و المسلمین حقیقی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه زیرساخت های پژوهشی در استان هرمزگان بسیار ضعیف است، دبیرخانه جشنواره علامه حلی هرمزگان توانسته است حائز رتبه دوم کشوری شود.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha