دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فؤادیان گفت: تا به امروز در هیچ بُرهه ای از تاریخ، آموزش در حوزه های علمیه از تحقیق و پژوهش جدا نبوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین احمد فؤادیان، در اختتامیه هفتمین جشنواره علامه حلی(ره) استان سمنان، در سالن اجتماعات مجتمع حوزوی الزهرا(س) شهرستان سمنان با اشاره به شخصیت علامه حلی که جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) به نام ایشان نامگذاری شده است، اظهار داشت: علامه حلّی فقیه شیعه در قرن هشتم هجری است و ایشان بیش از ۱۲۰ جلد کتاب در رشته‌های مختلف علمی نظیر فقه، کلام، تفسیر، منطق، اصول، و رجال به رشته تحریر درآورده اند که برخی از آنها جزو منابع تدریس و تحقیق در حوزه‌های علمیه به شمار می روند و ایشان دارای نقش مهمی در گسترش فقه شیعه هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه دامغان با بیان اینکه از آغاز شکل گیری حوزه های علمیه تا به امروز در هیچ بُرهه ای از تاریخ، آموزش در حوزه های علمیه از تحقیق و پژوهش جدا نبوده، تصریح کرد: پژوهش، در حوزه های علمیه سابقه ای بیش از هزار سال دارد و عمر آن به درازای عمر تدریس و تحصیل در حوزه های علمیه است. مفسران، فقیهان، متکلمان و فیلسوفان بزرگ شیعه و اهل سنت، در طول تاریخ اسلام، به پژوهش اهمیت داده و می دهند.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های پژوهشی و شیوه‌های تحقیقات دینی برای همه طلاب لازم و ضروری است، افزود: پژوهش باید محور اصلی تمام فعالیت های حوزه های علمیه باشد و بقیه فعالیت ها در راستای پژوهش ساماندهی و انجام پذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha