دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مزدابادی

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: جشنواره‌هایی نظیر فیلم ایثار را حمایت کنیم تا نگاه به موضوعات ارزشی و انقلابی رشد کیفی بیشتری داشته باشد.

جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون کیفیت اجرایی جشنواره «ایثار» گفت: چند روزی است از برگزاری این رویداد سینمایی می‌گذرد برای همین بهتر می‌شود پیرامون آن اظهار نظر کرد. من در این رویداد به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب در بخش مستند، پویانمایی و نماهنگ حضور داشتم.

وی افزود: من در جشنواره‌های بسیاری به عنوان هیئت انتخاب یا داور و حتی شرکت کننده حضور داشته‌ام اما به جرات می‌گویم که کیفیت آثار داستانی این جشنواره منحصر به فرد بود. نکته جالب در آثار این بود که نگاه به ایثار از کلیشه‌های رایج دور بوده و ما نگاهی نو و جدید به این موضوع را در آثار سینمایی این دوره از جشنواره شاهد بودیم.

این کارگردان ادامه داد: بالاترین نمود ایثار را در فریضه شهادت می‌توانیم ببینیم برای همین در بسیاری از کارها در قالب کارهای دفاع مقدسی به این دست موضوعات توجه می‌شود ولی در آثار جشنواره نکته بینی خوبی را شاهد بودیم اتفاقی که نشان می‌دهد ما در حوزه معنایی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

کارگردان فیلم «طاووس‌های بی پر» با بیان اینکه کیفیت آثار تنها به معنا خلاصه نشده بود، گفت: وقتی از رشد کیفی آثار داستانی جشنواره حرف می‌زنم منظورم تنها بخش معنایی آثار را در بر نمی‌گیرد بلکه در ساختار نیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده‌ایم. به شخصه تا به حال به یاد ندارم در فیلم‌های کوتاه، ساختار چندان مورد توجه باشد اما در آثار این دوره از جشنواره کارهایی با پروداکشن‌های عظیم را هم شاهد بودیم.

مزدآبادی تأکید کرد: در کنار نقاط قوت، برخی ضعف‌ها نیز در جشنواره دیده می‌شد. برای مثال به بخش نماهنگ اشاره می‌کنم در این حوزه معتقدم کار خوبی انجام نشده است و اکثر تولیدات نگاهی سطحی به موضوع داشته‌اند برای همین هم در این حوزه آثار زیادی انتخاب نشد.

این فیلمساز تأکید کرد: در حوزه انیمیشن که من به عنوان هیئت انتخاب در آن حضور داشتم پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم البته چند سالی است ایران در این عرصه به موفقیت‌های خوبی رسیده است این جشنواره نیز به مدد همین داشته، توانسته بود میزبان کارهای خوبی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که معیارشان برای انتخاب کار هایی با محوریت ایثار چه بوده است؟ بیان کرد: برای انتخاب‌هایمان دو الگو داشتیم ابتدا اینکه سرفصل‌هایی از سوی برگزارکنندگان جشنواره تعیین شده بود که می‌خواستند بر مبنای آن موضوعات تصمیم‌گیری شود. همچنین هیئت انتخاب نیز خود تحلیل‌هایی از موضوع داشت که بر پایه آن آثار انتخاب شدند.

مزدآبادی در پایان تصریح کرد: این جشنواره برای نخستین بار است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود برای همین می‌توان از آن بهره برد تا در حوزه فیلم کوتاه، حرف‌های جدید و تازه‌ای برای گفتن داشت برای همین توصیه می‌کنم از این رویداد سینمایی در دوره‌های بعد حمایت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha