دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام

حوزه/ در آستانه ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، به معرفی سه اثر خواندنی در این زمینه پرداخته ایم که مطالعه آن ها برای عموم مردم به ویژه نسل جدید در راستای شناخت امام خمینی (ره) و آثار و برکات فعالیت ایشان در طول حیات نورانی شان، بسیار اثربخش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در کتاب "امام خمینی (ره) و نسل سوم" که به همت پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی به زیور طبع آراسته شده، مخاطب با راز و رمز چرایی محبوبیت و عظمت شخصیت تاریخی امام خمینی(ره) در عصر حاضر آشنا می شود.

در ضرورت پرداختن به چنین موضوعاتی نیز باید گفت که فاصله ی نسل جوان از درک معرفتی این شخصیت بزرگ، نویسنده را بر آن داشته تا به پژوهش درباره ی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بپردازد و پس از سال‌ها تلاش در این باره بتواند اثری قابل قبول و خواندنی از خود ارائه کند.

قادری در این کتاب به خوبی توانسته با بیان گوشه‌های از افکار و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س)، از زمان استبداد رضاخان تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از آن، و البته اشاره به حوادث مهم حیات مبارک امام راحل، شناختی مطلوب از ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فکری به‌جامانده از ایشان برای نسل سوم ارائه دهد تا این نسل بتواند به مثابه ی یک الگو پیرامون شخصیت آن حضرت معرفت و شناخت پیدا کنند، ضمن آن که باید توجه داشت، بیان و توصیف آثار علمی ایشان از دیگر شاخصه های مهم این کتاب به شمار می رود.

از دیگر آثار قابل توجه در این زمینه می توان به کتاب" امام خمینی(ره) و خودآگاهی تاریخی"، نوشته ی اصغر طاهرزاده اشاره کرد که به همت نشر لب المیزان، چاپ شده است.

رویکرد متعالی به انقلاب اسلامی ایران که البته مبتنی بر دیدگاه‌های رهبر کبیر انقلاب است خصوصیت متمایز این اثر می‌باشد، ضمن آن که نویسنده معتقد است ذات انقلاب اسلامی با تمام تحولات تاریخی غربی تفاوت ماهوی دارد و لذا نمی‌توان با همان الگوی معرفتی به تحلیل این جریان تاریخ‌ساز نشست، از این رو بررسی جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی و نقش آن در حال و آینده ی جهان با عینک غربی، جز دوری از حقیقت آن، ثمری در پی نخواهد داشت و لذا بهترین نوع نگاه مبتنی بر هندسه معرفتی حضرت امام(ره) است که نویسنده در این کتاب سعی در تبیین آن دارد.

کتاب سوم که در این مجال به معرفی آن پرداخته ایم، کتاب "حکایت‌های تلخ وشیرین" است که به همت انتشارات قدر ولایت به زیور طبع آراسته شده است.

در این اثر، بسیاری از خاطراتی که از رفتارها و سیره ی عملی امام خمینی(ره)، طی سال‌ها در رسانه‌های مختلف به بهانه‌های متفاوت منتشر می‌شده‌اند و پراکنده بوده‌اند توسط نویسنده این اثر جمع‌آوری شده و در سه جلد به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha