شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1089669
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
تصاویر / مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین

جشن تلبس طلاب مدارس علمیه استان قزوین با حضور نماینده ولی فقیه در استان در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین شب گذشته در جشن تلبس طلاب مدارس علمیه استان قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، گفت: ملبس شدن به لباس روحانیت افتخار بزرگی است و طلاب باید قدر این موهبت الهی را بدانند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: طلاب باید لباس اخلاق را همراه با لباس روحانیت بر تن کنند و بیش از همیشه به فکر خودسازی باشند و خود را برای پاسخ‌گویی شبهات و هدایت جامعه آماده و چراغ دین را در جامعه روشن کنند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: تبلیغ و تبیین دو محور بیانی و قلمی است اما برای تحقق این مهم لباس مقدس روحانیت جایگاه ارزشمندی دارد. وقتی یک طلبه با لباس مقدس روحانیت در منظر عموم قرار می‌گیرد ناخودآگاه فرد بیننده به فضای دین و دیانت منتقل می شود بنابراین خاستگاه و کنشگری این لباس بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: طلاب باید علاوه بر حضور همیشگی در مساجد، ارتباط خود را با مردم به ویژه نسل جوان تقویت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی بیان کرد: پوشیدن لباس روحانیت بسیار مسئولیت بزرگ و رسالت مهمی در بر دارد و شما عزیزان باید با دقت و تلاش بیشتر رسالت خود را انجام دهند، زیرا عمل و رفتار طلاب باید جنبه الگویی داشته باشد.

وی در پایان گفت: رهنمودها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان فرصت خوبی است تا بتوانیم برنامه های از پیش تعیین شده را به یک جایگاه ویژه‌ای برسانیم.

طلاب استان قزوین معمم شدند + عکس

طلاب استان قزوین معمم شدند + عکس

طلاب استان قزوین معمم شدند + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha