شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مومنی

حوزه / معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز لباس روحانیت وسیله‌ای برای تبلیغ شده و زمانی که فردی با لباس پیامبر(ص) حرکت می‌کند، همین لباس خواه ناخواه بزرگ‌ترین وسیله تبلیغی مستقیم در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان صبح امروز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره طرح ادیب (تلبس دائم) طلاب حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به اینکه امروز در یک مواجه سنگین با شیطان قرار داریم، اظهار داشت: هر قدر به زمان ظهور نزدیک‌تر می‌شویم، این تقابل بیشتر می‌شود و اگر اخبار دنیا را رصد کنید، شاهدیم که تمام تشکیلات شیطانی به صورت منسجم و تشکیلاتی و به صورت یکپارچه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: فساد در دنیا به شکل روال در حال ترویج است، به طوری که وقتی همجنس بازان راهپیمایی و اعلام حضور می‌کنند، اگر فردی آیات انجیل را برای آنها بخواند، پلیس این فرد را دستگیر می‌کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان عنوان کرد: اگر امروز در کشور شاهد ناهنجاری‌های فرهنگی هستیم، توسعه این ناهنجاری‌ها در راستای توسعه جهانی است و سازمان‌های جهانی این ناهنجاری‌ها را تقویت می‌کنند.

حفظ و حراست از اعتقادات اسلامی، وظیفه اصلی و اول طلاب

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه تقابل خط شیطان با دین، روز به روز پررنگ‌تر می‌شود، گفت: این از آثار ظهور است و زمانی که ظهور امام زمان(عج) نزدیک می‌شود، مرزبندی‌های این دو جبهه کاملا مشخص می‌گردد.

وی اضافه کرد: این موج در کشور ما نیز به گونه‌ای خود را نشان می‌دهد و پشت سر آن سازمان‌ها، نهادها و پول‌هایی است که خرج می‌شود، زیرا منافع کمپانی‌های بزرگ دنیا که در واقع حرف اول را در سیاست‌های دنیا می‌زنند، مسائل اقتصادی است و مهم‌ترین بخش مسائل اقتصادی، بی بندباری است.

استاد حوزه علمیه اصفهان، با تأکید بر تأثیر و نفوذ روزافزون رسانه‌ها در ترویج بی بندوباری، تصریح کرد: صنعت سکس یک صنعت بسیار درآمدزا است و درآمد بسیاری از کشورها مبتنی بر این مسئله است و این از مشکلاتی بوده که امروزه در دنیا وجود دارد و به تبع کشور ما نیز جدای از این مسئله نیست و دلیل آن نیز وجود شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت است.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته این موج را کمتر احساس می‌کردیم به این علت بود که جامعه این مقدار درگیر فضای رسانه نبود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان اصفهان، با اشاره به وظیفه طلاب در شرایط کنونی، عنوان کرد: وظیفه طلاب به‌عنوان سربازان امام زمان(عج) در درجه اول حفظ و حراست از اعتقادات اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مرزبندی‌های اعتقادی، غیر از مرزبندی‌های جغرافیایی است و طلبه‌ای که از لحاظ دانشی، قوی و از نظر اخلاقی مهذب بوده و از لحاظ اجتماعی نیز به عنوان طلبه شناخته شود، در این عرصه موفق خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مومن افزود: اگر امروز جبهه کفر با تمام ایادی خود به میدان آمده، در مقابل، ما با تمام قوا و توان خود به میدان نیامده‌ایم و در برخی موارد سستی می‌کنیم، به این معنا که این تقابل را خوب درک نکرده‌ایم.

کسب دانش و تقویت مهارت، لازمه خریدار بودن طلبه در دنیای امروز

وی داشتن برنامه‌ریزی و تخصص در یک حوزه را موجب موفقیت طلبه در آینده دانست و اظهار کرد: ما هر یک اگر بخواهیم لباس روحانیت بپوشیم و موفق باشیم، باید حرفی جدی و موثر برای گفتن داشته باشیم و روش آن نیز این است که گرایش و استعداد خود را فهمیده و برنامه‌ای برای خود داشته باشیم، زیرا طلبه‌ای که امروز اندوخته علمی و بیانی برای گفتن داشته باشد، بی اثر نمی‌ماند.

وی تمرکز بر یک حوزه علمی و کسب اطلاعات درباره آن را عامل موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: اگر طلبه کارکرد و اندوخته علمی فراهم نمود و توانست حرفی برای گفتن داشته باشد، به طور مسلم فعالیت آن خریدار دارد، بنابراین لازم است در ادامه مسیر حتما روی یک فعالیت متمرکز شوید.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، بهره‌گیری از شیوه متداول و سنتی را برای موفقیت طلبه بی‌تاثیر دانست و یادآور شد: اگر بخواهید روش متداول و سنتی را طی کنید و روی مطالعه تمرکز ننمایید، مسلما این عمر نیز تمام می‌شود، لذا انگیزه پیدا کنید و زمان بگذارید.

وی اضافه کرد: نکته دیگر این است که در تلبس به لباس سربازی امام زمان(عج) نترسید، هم چنان که امروز لباس روحانیت وسیله‌ای برای تبلیغ شده و زمانی که فردی با لباس پیامبر(ص) حرکت می‌کند، همین لباس خواه ناخواه بزرگ‌ترین وسیله تبلیغی مستقیم در جامعه است.

لباس روحانیت، لباس خدمت به دین، شریعت و خدمت به امام زمان(عج)

حجت الاسلام والمسلمین مومنی، کشف حجاب توسط بانوان و توهین به روحانیت را در راستای از بین بردن سنبل‌های دین در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: هجمه شدید دشمن علیه لباس روحانیت و تلاش برای حذف آن از این بابت است، زیرا تا این لباس و سنبل در جامعه باشد، زمانی که نگاه مردم به این لباس می‌افتد، بسیاری از مسائل برای آنها تداعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان اگر تصمیم گرفت و احساس وظیفه کرد که وارد وادی طلبگی شود، دیگر لباس روحانیت را می‌پوشد، زیرا لباس روحانیت سنبل دین و لباس خدمت بود و دشمن نیز برای همین، بسیار بر روی لباس روحانیت تمرکز کرده تا روحانیت را به آنجا برساند که این لباس را در بیاورند، بنابراین این لباس، لباس خدمت به دین، روحانیت، شریعت و خدمت به امام زمان(عج) است.

برنامه و فعالیت فراخور توانمندی، عامل موفقیت طلبه

حجت الاسلام والمسلمین مومنی، داشتن نیت برای خدمت به امام زمان(عج) را در توفیق بیشتر طلاب مهم دانست و تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید "وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا" اگر برای ما تلاش کنند، خدا راه را باز می‌کند، در مقابل نیز اگر نیت نکردیم، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد، بنابراین اتفاق را ما باید رقم بزنیم و ما تا وارد تغییر نشویم خداوند نیز عنایت نخواهد کرد، لذا باید بخواهیم، آن زمان امداد الهی نیز فرا می‌رسد.

وی داشتن برنامه و فعالیت فراخور توانمندی را عامل موفقیت طلبه عنوان کرد و ادامه داد: در زیارت می‌خوانیم " أَشْهَدُ أَنَّکَ جَاهَدْتَ‌ فِی اللَّهِ‌ حَقَّ جِهادِهِ "، این کلام بسیار بزرگی است و این مجاهدت به معنای مجاهده و تلاش نفس است، یعنی امام برای خدا، هر کاری می‌توانست انجام داد، لذا نیت ما در طرح ادیب این است که لباس سربازی امام زمان(عج) را به تن می‌کنیم و در این راه قدم‌های خود را ثابت، محکم و استوار بر می‌داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha