دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر/  همایش اختتامیه مدارس امین حوزه علمیه قم

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم گفت: معلمین، مربیان و روحانیون طرح امین باید از ابعاد مختلف فردی سرآمد باشند، چراکه انساها با رفتار مربیان خود تربیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در آیین اختتامیه مدارس امین حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: بالاترین عشق در عالم، عشق معلم است.

وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه‌ای پیشرفت و طرقی وجود دارد این جامعه مدیون معلمان خود است، مطرح کرد: تربیت شنیدنی نیست بلکه دیدنی است چراکه اخم معلم، لبخند معلم، نظم معلم و ... هرکدام دارای پیامی است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در قم با بیان اینکه افتخار ما معلمی است و معلمی در مسیر اهداف طلبگی است، عنوان کرد: باید جوان امروز را درک کنیم، جوان امروز از بعد فطرتی همان جوان دیروز است، ولی در سبک زندگی تفاوت پیدا کرده است.

وی افزود: روش زندگی‌ها، روش نگاه‌ها و اطلاعات موجود در ذهن‌ها موجب شده تا سبک زندگی‌ها و رویکردها در نسل جدید تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی ادامه داد: یکی از وظایف معلمان شناخت مناسب از معلمان خود است و سپس برای موفقیت باید نحوه برخورد مناسب با مخاطب را نیز پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات بسیاری در این راستا داریم که باید از آن‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: معلمین، مربیان و روحانیون طرح امین باید از ابعاد مختلف فردی سرآمد باشند چراکه انساها با رفتار مربیان خود تربیت می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha