جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ز

حوزه / امام جمعه کاشان گفت: زیارت پیاده‌روی اربعین، همایش شیرخوارگان حسینی و حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید در ایران و خارج از کشور، از مصادیق ایجاد رغبت اجتماعی ظهور منجی و افزایش گرایش به اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امشب در دیدار با خدام حرم رضوی و کاروان زیر سایه خورشید، اظهار داشت: بند «اللهم نرغب» در یکی از بندهای پایانی دعای افتتاح، ظهور منجی را نیازمند رغبت اجتماعی اعلام می‌کند.

وی تأکید کرد: زیارت پیاده‌روی اربعین، همایش شیرخوارگان حسینی و حرکت کاروان‌های زیر سایه خورشید در ایران و خارج از کشور، از مصادیق ایجاد رغبت اجتماعی ظهور منجی و افزایش گرایش به اسلام است.

وی افزود: کاروان‌های زیر سایه خورشید با بیان کلام، مدح، منش و مجموعه فضایل رضوی اثرگذاری دارد و مردم را از این طریق و با محوریت اهل بیت(ع) به سوی خدا دعوت می‌کند.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو، رکن چهارم تمدن اسلامی را در ایران ایجاد کرد، گفت: با توجه به روایتی از امام موسی کاظم(ع)، حکومتی در مشرق زمین زمینه ساز ظهور می‌شود که همان هجرت امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، حضور کاروان زیر سایه خورشید در کاشان را مغتنم شمرد و هدیه امام رضا(ع) به مردم این خطه دانست و اظهار کرد: برکت وجود امام رضا(ع) و خصایل و فضایل ویژه آن حضرت وقتی قابل درک است که دشمن آن حضرت را خوب بتوان شناخت.

وی با بیان اینکه مأمون عباسی همه کید و مکر خود و شیاطین جن و انس را تجمیع کرد تا با هجرت ثامن‌الائمه شیعه را برای همیشه از بین ببرد، اظهار کرد: اراده و تدبیر خدا این بود که آنها شکست بخورند و زیانکارترین شوند.

امام جمعه کاشان، همچنین با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند «آیا امکان دارد کسی به ما پناه بیاورد، ما پناه ندهیم»، تصریح کرد: امام نفرمودند شیعه، فرمودند «کسی» یعنی لطف امام شامل حال حتی غیر شیعه نیز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی وجود ائمه اطهار را رحمت واسعه الهی دانست و گفت: عیار رحمت رحمانی و رحیمی خدا و اهل بیت(ع) خاصه امام رئوف شامل حال همه می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha