پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 1089963
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
لا

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: برگزاری جشنواره ملی آه و آهو ظرفیت موثر فرهنگی مذهبی به نام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را در دهه کرامت ایجاد می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی آه و آهو در کاشان با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره ملی آه و آهو ظرفیت موثر فرهنگی مذهبی به نام امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را در دهه کرامت ایجاد می‌کند، گفت: گره زدن دل مردم با نام امام مهربانی‌ها و برگزاری همایش‌های تخصصی به مدت ۱۱ شب فقط با پشتوانه فکری و برنامه‌ریزی خلاقانه میسر است.

بصیرتی با اشاره به حضور پرشور نسل جوان در جشنواره که دل در گرو مِهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)دارند، افزود: با وجود تبلیغاتی که جوانان دین‌زده شدند حضور آنها در جشنواره آه و آهو اثبات می‌کند که هر جا تبیین معارف دینی، ارزش‌ها و شعائر اسلامی با خلاقیت نشاط اجتماعی همراه باشد نسل جواب را جذب می‌کند و تاثیر گذار است.

وی اتفاقات بی‌بدیل در جشنواره ملی آه و آهو از جمله برگزاری همایش باب الجواد ویژه نوجوانان و گوهرشاد ویژه بانوان و خانواده را در شرایط کنونی که جامعه در برهه حساسی از تبیین معارف دینی برای نسل کودک، نوجوان و جوان و خانواده است عامل خیر و برکت، بصیرت افزایی و سازندگی برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان هم در مورد برگزاری جشنواره ملی آه و آهو با تقدیر از زحمات و تلاش‌های عوامل اجرایی آن و برنامه ریزی متنوع و عالی با محوریت امام رضا(ع)گفت: تدبیر اجرای چنین جشنواره‌ای با فضای معنوی و شاد برای همه اقشار و گروه‌های سنی اثرگذار، قابل تقدیر و ارزنده است.

سرهنگ پاسدار کریم اکبری افزود: همکاری، هم افزایی و تعامل برای برگزاری مستمر و سالانه رویداد فرهنگی مذهبی آه و آهو با برگزاری همایش‌های آموزشی، تخصصی و کارشناسانه جذاب بویژه تبیین فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت با معرفی الگوهای عملی و واقعی آن در خانواده معظم شهدا و ایثارگران برای پسران نوجوان، دختران، بانوان و خانواده سازنده، روشنگر، قابل تحسین و معرفت افزا است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره و استقرار غرفه کودک و نوجوان با همکاری مجموعه‌های فرهنگی هنری شهرستان افزود: رمز موفقیت و ماندگاری جشنواره ملی آه و آهو حرکت در مسیر ولایت علوی و تبیین فرهنگ رضوی در سبک زندگی اسلامی است.

یکی از بانوان جوان کاشانی نیز در مورد این رویداد فرهنگی هنری گفت: جشنواره ملی آه و آهو تنها برنامه اجرایی دارای رویکرد متفاوت و همایش‌های آموزشی و مفید در ایام شاد و موالید ائمه اطهار با استقبال گسترده تمامی اقشار و گروه‌های سنی و رضایتمندی بالای شهروندان به مدت ۱۱ شب است که شور و شعور رضوی و شکوه علوی را تبیین می‌کند.

نرگس نصیریان با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های مناسبتی کاشان در ایام و لیالی شهادت و عزاداری ائمه بسیار گسترده است و آه و آهو تنها برنامه محتوایی در ایام شاد و موالید اینه در سطح شهرستان است گفت: امروز جامعه و خانواده‌ها ‌نیازمند چنین برنامه‌هایی در سبک زندگی هستند که نشاط اجتماعی و شور و شعور معنوی را با محوریت ائمه اطهار و البته با بخش‌های مخاطب پسند و کیفی برنامه‌ریزی و تدبیر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره با طراحی و نصب المان‌های صحن‌های امام رضا(ع)، سقاخانه، شمعدانی‌ها و لاله‌ها، انگشتر فیروزه منقش به ضامن آهو و دیگر المان‌های تأثیرگذار فضای بسیار زیبا و معنوی را برای مخاطب عام و خاص جامعه ایجاد می‌کند گفت: وی هر شب با فرهنگ و اعتقاد زیارت از راه دور از منزل تا جشنواره را با پای پیاده به نیت درک زیارت و حرم معنوی امام ‌رضا(ع) آمده است.

نصیریان تصریح کرد: تجلیل از چهره‌های فرهنگی مذهبی، ورزشی، هنری، علمی و به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران به عنوان معرفی الگوهای تربیتی و سازنده نسل جوان از دیگر نقاط قوت جشنواره است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha