شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانی انجمن شرعی شیعیان جموں و کشمیر حجت الاسلام والمسلمین آغا سید یوسف الصفوی ؒ کی برسی؛

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی موسوی صفوی گفت: بارزترین فعالیت حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف موسوی صفوی، تأسیس باب العلم است که سلسله مدارس علمیه در سراسر جامو کشمیر است و از طریق آن نوجوانان و جوانان، به تعلیمات دینی مجهز می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند، مراسم سالروز درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید یوسوف صفوی مؤسس و بنیانگذار این انجمن در حسینیه مرکزی بودگام برگزار شد که در آن جمع کثیری از علاقمندان آن مرحوم شرکت داشتند.

حجت الاسلام سید مجتبی عباس موسوی صفوی نوه آن عالم بزرگوار در این مراسم سخنرانی کرد و خدمات برجسته علمی و دینی مؤسس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر هند را برشمرد و تلاش و تألیفات بی دریغ انجمن را چراغ راه برای مردم توصیف کرد.

حجت‌الاسلام سید مجتبی اظهار داشت: وی با دادن شکل تشکیلاتی خدمات و فعالیت‌های نیاکان خود را حفظ کرد و با ایجاد ادارات مختلف در سازمان و اجرای مؤثر آن آینده انجمن را تضمین کرد. بارزترین فعالیت آن مرحوم، تأسیس باب العلم است که سلسله مدارس علمیه در سراسر جامو کشمیر است و از طریق آن نوجوانان و جوانان، به تعلیمات دینی مجهز می شوند.

وی خدمات ارزشمند دینی آن مرحوم را مهمترین فصل تاریخ شیعیان کشمیر دانست و افزود: مؤسس انجمن شرعی، طبق سیره خاندان زاهد صفت و پیروی از آنان و با قاطعیت و استقلال، رسالت دینی پیشینیان را به اوج رساند که تا امروز به رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی فرزند خلف صالح وی ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسن موسوی صفوی امروز نیز با ایفای نقش برجسته خود در حفظ دین و شریعت و منافع ملی در جامو کشمیر در تلاش است تا رسالت بزرگ پیشینیان را پرورش و تقویت کند. بهترین راه برای تکریم آن مرحوم، وفاداری به آرمان های وی در همه سطوح و ایفای نقش در ساختن جامعه ای بشری و الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha