یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آغا سید حسن الموسوی الصفوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی گفت: امامان محافظان و وارثان واقعی قرآن هستند و نمی توانند در برابر سیاست های مغایر با قرآن و سنت سکوت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مراسم عزاداری باشکوهی به مناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، به همت انجمن شرعی شیعیان انجمن جامو و کشمیر هند در بودگام برگزار شد که هزاران ارادتمند با شرکت در این مراسم باشکوه ارادت عظیم خود را به امام اعظم ابراز داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر خطاب به جمع فدائیان امام کاظم علیه السلام، جنبه های مختلف زندگی نامه و شخصیت ایشان را توضیح داد و گفت: در زمان امام موسی کاظم علیه السلام، دامنه اسلام بطور قابل توجهی گسترش یافت، اما خلافت اسلامی کاملاً به امپراتوری تبدیل شده بود. طبقه حاکم برای محافظت از منافع سیاسی خود از قرآن و سنت دور شده بود و خاندان پیامبر و میراث دار علم نبوت و شخصیت والای ربانی را بزرگترین مانع در راه بلند پروازی های سیاسی خود می دانستند. به همین دلیل بود که امام کاظم علیه السلام ۱۷ سال در زندان بود و در زندان به شهادت رسید.

وی گفت: اکثر شهادتهای دلسوزانه ائمه اطهار (ع) جلوه ای از دخالت شیطانی حاکمان وقت در امور مذهبی و سیاستهای مغایر با قرآن و سنت آنان است زیرا امامان حفاظت کنندگان و وارثان واقعی قرآن هستند و نمی توان در برابر سیاست های مغایر با قرآن و سنت سکوت کرد.

وی در ادامه مردم را از خطرات مواد مخدر آگاه ساخته و از آنها خواست که وظیفه شرعی خودشان را انجام دهند تا جامعه را از این تهدید دور نگه دارند.

وی همچنین تجارت مواد مخدر و استفاده از آن را خودکشی دسته جمعی نامشهود دانست و گفت: مواد مخدر نه تنها باعث مرگ ناگهانی هزاران جوان می شود بلکه منجر به جرایم وحشتناک اجتماعی نیز می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha