دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل مرکز خدمات استان زنجان با طلاب شهرستان خدابنده

حوزه/ مدیرکل مرکز خدمات استان زنجان با مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) خدابنده دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام صبری نیا مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان زنجان با مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان خدابنده دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان خطاب به طلاب گفت: نگاهتان به نظام هستی عالمانه باشد؛ اگر می‌خواهید عالم شوید، باید تحصیل علم، تمام زندگی شما را در بر بگیرد چرا که درس خواندن معمولی شما را به مقصود نمی‌رساند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طلاب جوان باید منشور روحانیت حضرت امام (ره) را الگوی خودشان قرار دهند و بر اساس آن عمل کنند.

حجت الاسلام صبری نیا ادامه داد: در تاریخ اسلام تبیین، گسترش و حفظ دین نیازمند کسانی بوده که آموزه‌های دین را بیاموزند و سپس به دیگران آموزش دهند. در واقع رسالت روحانیت همان رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

وی به شرایط کنونی اشاره کرد و اظهار داشت: اولین وظیفه تبیین و تفسیر دین اسلام و پاسداری از آن است. ما در قرآن می‌خوانیم «وَانْزَلْنا الَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ الَیْهِمْ / قرآن را بر تو فرو فرستادیم تا برای مردم آنچه بر ایشان نازل گشته روشن سازی»،‌ یعنی وظیفه پیامبر(ص) این بوده که قرآن و دین را برای مردم تبیین کنند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه زنجان اظهار کرد: امام خمینی (ره) به دلیل ترس از خداوند و داشتن اخلاص، انقلابی بزرگ در جهان ایجاد کردند.‌ طلاب باید انقلابی و مطیع ولی فقیه باشند.‌

حجت الاسلام صبری نیا در پایان گفت: طلاب برای فعال بودن پرونده مرکز خدمات باید به یکی از شئون حوزوی تحصیل، تدریس، تبلیغ و یا پژوهش اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha