جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امینی خواه

حوزه / یک بازیگر گفت: دوست دارم در فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدسی حضور داشته باشم، زیرا حضور در این قبیل آثار را اولاً وظیفه خودم می‌دانم همچنین در حد کوچکی حضورم در آثار مربوطه ادای دین به شهداست.

مهدی امینی‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: موضوعاتی که دارای بار ارزشی هستند یکی از الزامات فیلمسازی در کشورمان است، زیرا ما نیاز داریم با کارهای فاخر شرایطی را فراهم آوریم تا جوانان این کشور با داشته‌های دینی و انقلابی خود آشنا شوند. یکی از راه‌هایی که می توان به این خواسته رسید فیلمسازی در حوزه دفاع مقدس است که در آن به شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان توجه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: من همیشه دوست دارم در کارهایی که در ژانر دفاع مقدس تولید می‌شود حضور داشته باشم، زیرا اولا آن را ادای دینی کوچک به رزمندگان و شهدا می‌دانم. همچنین شرایطی به واسطه این قبیل آثار برایم فراهم می‌شود تا بتوانم بیشتر به بزرگان سرزمینم آشنا شوم. فیلم تلویزیونی «لالایی نیزار» را اخیراً با همین محوریت در جشنواره فیلم ایثار داشتم. این کار برای اولین بار در این رویداد به نمایش در آمد و قرار است به زودی از یکی از شبکه های روی آنتن رود.

امینی‌خواه افزود: در سینما ژانرهای متعددی وجود دارد که هر یک از این گونه‌ها قادرند مخاطبان بسیاری را به سالن‌های نمایش بکشاند. بنابراین اگر ما تنوع ژانر در سینمای کشورمان داشته باشیم مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما خواهیم آورد. یکی از این ژانر سینمای دفاع مقدس است. این سبک فیلمسازی در دهه ۶۰ و هفتاد مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما می‌آورد برای همین اگر به این گونه توجه کافی شود مخاطبان بسیاری به سمت این شکل فیلمسازی سوق پیدا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است در فیلم‌های دفاع مقدسی که هم‌اکنون ساخته می‌شود لازم نیست که معیارهای دهه ۶۰ مو به مو اجرا شود زیرا سلیقه‌ها و شرایط تغییر پیدا کرده است. به نظر در کارهای امروزی باید به آدم‌هایی که در جنگ حضور داشتند در شرایط امروز جامعه باید نظر کرد همچنین می بایست از نحوه مواجه رزمندگان با مشکلاتی امروزی حرف زد تا بسیاری از مسائل جدید به نمایش درآید.

بازیگر فیلم «شور عشق» در پاسخ به سوالی پایانی مبنی بر اینکه دریافت جایزه در جشنواره‌های سینمایی برای بازیگر چه تبعات کیفی به همراه دارد؟ گفت: هر تشویقی به بازیگر کمک می‌کند که بر کیفیت کارش بیفزاید به شخصه وقتی از سوی داوران هر جشنواره‌ای مورد تجلیل قرار می‌گیرم انگیزه پیدا می‌کنم که برای کارهای بعدی بر کیفیت کارم افزوده تا کار بهتری را در آینده بازی کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha