سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه اهل سنت سیراف

حوزه/ شیخ افروز قیام امام خمینی(ره) را علیه ظلمت ها دانست و گفت: او به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد و ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ حسین افروز امام جمعه اهل سنت بندر سیراف امروز در مراسمی به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، ضمن تسلیت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: امام خمینی(ره) بی‌شک یکی از تأثیرگذارترین شخصیت های سیاسی و دینی در تاریخ معاصر و در ایجاد وحدت کلمه بین همه اقشار جامعه اهل سنت و تشیع چه بسا سراسر دنیا مؤثر بوده و هست.

وی افزود: نقش ایشان در هدایت نهضت انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی را هرگز نمی توان نادیده گرفت. حضرت امام خمینی(ره) خویش را به اخلاق دینی متخلق کرده بودند.

امام جمعه اهل سنت بندر سیراف تصریح کرد: امام راحل(ره) خودشان را خدمتگزار مردم می دیدند. او فقیه، اصولی، فیلسوف، عارف و معلم اخلاق، ادیب و شاعر بود.

وی گفت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای یکی از برترین چهره هایی که تاریخ بشریت به خود دیده، شخصیت متعالی امام خمینی(ره) است.

شیخ افروز قیام امام خمینی(ره) را علیه ظلمت ها دانست و گفت: در میان رهبران سیاسی جهان تا به امروز شخصی به جامعیت امام خمینی(ره) بروز نکرده است.

امام جمعه اهل سنت بندر سیراف افزود: اخلاص با تمام زندگی امام عجین شده بود. تمام کارهای او با نام و یاد خدا شکل می گرفت و جز رضای محبوب خود الله تعالی، به چیزی دیگر نمی اندیشید.

وی بیان کرد: او به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد و ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد. جمهوری اسلامی را ۱۰ سال در میان طوفان های سهمگین و حوادث سرنوشت ساز، قدرتمندانه اداره، حراست و هدایت کرد و به نقطه ای مطمئن رسانید.

شیخ افروز تصریح کرد: روحش شاد و یاد و خاطره این مرد شجاع و توانمند را نباید از یاد برد و به نسل جوان باید خاطرنشان کرد که امام بزرگوار قیامش برای دین و احیای سنت نبوی و مبارزه با ظلم و فساد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha