دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایران قوی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: با نگاهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری و آشنایی با گفتمان ایشان به خوبی متوجه می شویم که تقویت ایمان و امید از الزامات مهم تحقق "ایران قوی" است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این سخنرانی بر لزوم تقویت ایمان و امید در جامعه به عنوان نرم افزار ایجاد تحول و دست یابی به اهداف مدنظر تأکید کردند که این مساله نشان می دهد توجه به این مقوله چقدر برای کلیت جامعه اسلامی حائز اهمیت و ضرورت است.

وی افزود: کسانی که با ادبیات و گفتمان حضرت آقا آشنایی داشته باشند، خوب می دانند که یکی از مهم ترین بایسته های تحقق ایران قوی، تقویت بُعد ایمان و امید در بین ملت به خصوص نسل جوان است.

وی همچنین گفت: از جمله عوامل مهمی که باعث تقویت ایمان در افراد می شود، اهتمام نسبت به رعایت تقوا و انجام عمل صالح است، کما این که تواصی به حق و تواصی به صبر در همین راستا معنا و مفهوم پیدا می کند، کما این که مقام معظم رهبری در بیانی راهگشا در همین زمینه می فرمایند:"بعضی از سرمایه‌های معنوی، با همه‌ی ارزشی که دارند، نیازمند حفظ کردنند. مثلا محبت را باید حفظ کرد؛ مثل گیاهی است که اگر به آن نرسیدید، از دست خواهد رفت. ایمان از این قبیل است. ایمان را باید حفظ کنید. حفظ ایمان، با رفتار خوب، با تامل و تدبر خوب، با توجه به خدا، با حفظ و تقویت ارتباط با خداست. حفظ این گوهر، با تواصی به حق و تواصی به صبر است. هر دو نفرتان، یکدیگر را به حق و صبر توصیه کنید. صبر، یعنی پایداری و استقامت. "

این مدرس دانشگاه بیان داشت: سکاندار حکیم و بیدار انقلاب، مسیر رو به جلوی ملت ایران را بسیار روشن و پرامید می دانند و این نگاه و رویکرد البته برگرفته از آموزه های ناب دینی ماست، چرا که در سایه ایمان به خدا و صبر و مجاهدت، آینده بسیار روشن و امیدبخش است. این در حالی است که دشمنان می خواهند با پمپاژ یأس و نومیدی در سطح جامعه، قوه ی تحرک و فعالیت اثربخش را از مردم و جوانان ما بگیرند.

وی افزود: این که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان تأکید می کنند که در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید، حکایتگر این است که اگر جهاد امیدآفرینی را مورد توجه قرار دهیم و زمینه های آن را فراهم کنیم، بسیاری از توطئه های دشمن خنثی می شود و آن ها نمی توانند به اهداف شوم خود در مواجهه با جامعه ایرانی دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ناامیدکردن مردم از نظام جمهوری اسلامی، راهبرد اصلی غرب در مواجهه با ملت ایران است و در این مسیر آن ها در جنگ روایت ها می کوشند که با سیاه نمایی و تولید و پمپاژ اخبار ناامید کننده این ذهنیت منفی را در بین مردم رواج دهند که زندگی در ایران اسلامی برای آن ها امیدبخش نیست.

اسلامی گفت: اساساً مفهوم جهاد تبیین در مقابله با یأس‌پراکنی دشمن و برای بیان موفقیت ها، یادآوری داشته‌ها و ظرفیت ها و در یک کلام به عنوان جهاد برای امیدآفرینی، از سوی رهبرمعظم انقلاب بیان شد، به همین خاطر است که معظم له جهاد تبیین را یک فریضه قطعی و فوری دانستند و از همه اهل فکر و بیان، منبر، صاحبان رسانه و تریبون، خواستند وارد این عرصه از جهاد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha