یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه / تراکتور شالیزار توسط رئیس جمهور رونمایی شد و سه پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در شرکت تراکتورسازی تبریز مورد بازدید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز در بازدید از گروه صنعتی تراکتور، ضمن رونمایی از یک طرح، از سه طرح صنعتی و تولیدی این شرکت نیز بازدید کرد.

مصطفی وحیدزاده مدیرعامل شرکت تراکتورسازی در توضیح طرح‌های افتتاح شده و بازدید شده، اظهار داشت: تولید تراکتور شالیزاری، تولید کامیونت ۱۱ تنی، ایجاد سالن مونتاژ موتورهای صنعتی و راه اندازی خط تولید محورهای جلوی تراکتور چهار طرحی هستند که با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شدند.

وحیدزاده با بیان اینکه خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد، گفت: برای راه اندازی این خط تولید، ۳.۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر جزو پنج شرکتی هستیم که به تکنولوژی تولید این نوع تراکتور دست یافته‌ایم.

وی افزود: با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار که قیمت تمام شده آن ۶۳ درصد مشابه خارجی است، از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری و برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شد.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی خاطرنشان کرد: نیاز داخلی کشور یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه است و میزان تولید در این شرکت ۲ هزار دستگاه پیش بینی شده که با صادرات ۵۰۰ دستگاه مازاد، پنج میلیون دلار درآمد صادراتی عاید شرکت خواهد شد.

وی به آماده سازی خط تولید و مونتاژ کامیونت ۱۱ تنی در این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: این نوع کامیونت که عمدتا وارداتی بود، برای نخستین بار از سوی تراکتورسازی در کشور راه اندازی و رونمایی شد.

وحیدزاده تصریح کرد: با بهره‌برداری از خط تولید و مونتاژ این کامیونت‌ها، نیاز داخلی کشور تأمین خواهد شد و برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود که برای ایجاد آن نزدیک به ۲.۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خط تولید محور جلوی تراکتور را دیگر طرح رونمایی شده در این بازدید اعلام کرد و یادآور شد: این محورها قبلا از ایتالیا وارد می‌شد که به دلیل تحریم‌ها، واردات آن با مشکل مواجه شد و محصولات مشابه خارجی دیگر کیفیت لازم را نداشت.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی اعلام کرد: برای رفع این مشکل، واحد دانش بنیان شرکت با همکاری دانشگاه آزاد، وارد عمل شد و ظرف مدت یکسال، این خط آماده بهره برداری شد.

وی چهارمین طرح بازدید شده توسط رئیس جمهور را ایجاد سالن مونتاژ موتورهای صنعتی اعلام کرد و گفت: تراکتور سازی بزرگ‌ترین واحد تولید موتورهای دیزلی است و با ورود به این حوزه، موتورهای صنعتی مورد نیاز در آسانسورها، لیفت تراکت‌ها و ماشین آلات راهداری را نیز تأمین خواهد کرد.

وحیدزاده بیان کرد: با راه‌اندازی این سالن، ضمن جلوگیری از خروج ارز، صادرات نیز در دستور کار قرار می‌گیرد و هم اکنون بخشی از تولیدات این شرکت در این سالن به کشور ترکیه صادر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha