سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دیدار مدیر حوزه‌­های علمیه با آیت‌­الله سید علی سبزواری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با آیت الله سید علی سبزواری از اساتید برجسته حوزه علمیه نجف دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور با آیت الله سید علی سبزواری از اساتید برجسته حوزه علمیه نجف دیدار کرد. ایشان فرزند حضرت آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری از مراجع فقید حوزه نجف می‌باشد.

آیت‌الله سبزواری با اشاره به کرامات و مقامات علمی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سبزواری به برخی از ابعاد علمی و شخصیت اخلاقی مرحوم والد خود اشاره کرد و توجه به شئونات لباس روحانیت، اخلاق، تهذیب و تربیت حوزوی را از ضرورت های حوزه های علمیه امروز برشمرد.

استاد حوزه علمیه نجف بر اولویت برنامه های تربیتی و تهذیبی حوزه های علمیه تأکید کرد.

آیت‌الله سبزواری همچنین با تجلیل از مطالعات و تحقیقات حوزه های علمیه ایران و حوزه علمیه قم در فقه، به ویژه فقه معاصر، به برخی از آثار و تحقیقات خود در زمینه اقتصاد اسلامی اشاره کرد و آمادگی خود را برای همکاری در عرصه‌های فقه معاصر را اعلام نمود.

استاد حوزه علمیه نجف با تجلیل از دستاوردهای حوزه های علمیه، بر پاسخگویی حوزه های علمیه به نیازهای علمی جامعه اسلامی تاکید کرد و اولویت اول حوزه های علمیه را تأکید بر ابعاد علمی و معرفتی و تمرکز و تمحض طلاب بر تحصیل و کارهای علمی دانست و اظهارداشت: فعالیت های اجتماعی نباید مانع از اولویت علمی حوزه های علمیه گردد.

آیت‌الله سبزواری به دوران محنت و سختی های حوزه نجف در دوره حزب بعث و مصیبت های حوزه نجف در آن دوران اشاره کرد و گفت: مجاهدت‌های علما و مراجع حوزه نجف موجب گردید تا تاریخ درخشان حوزه‌های علمیه نجف استمرار یافته و اختناق و ظلم موجود در آن دوران نتواند چراغ حوزه‌های علمیه نجف را خاموش گرداند.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه نیز در این دیدار به برخی از دستاوردها و برنامه های حوزه های علمیه به ویژه مجموعه مطالعات دفتر فقه معاصر اشاره کردن و یک دوره از کتاب های تولید شده در این عرصه را به آیت‌الله سبزواری هدیه داد.

آیت الله اعرافی ضمن تبیین جایگاه بلند حوزه علمیه نجف در دنیای اسلام و جهان شیعه و تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و عظمت آن، ضرورت اهتمام و توجه به رهنمودهای مرجعیت عظمای حوزه نجف حضرت آیت الله سیستانی را خاطرنشان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

مدیر حوزه های علمیه همچنین با اشاره به درختواره رشته‌ای حوزه‌های علمیه و تنوع رشته‌ای، ورود حوزه‌های علمیه به تخصص‌های جدید و عرصه‌های علوم انسانی اسلامی را از سیاست‌های حوزه علمیه برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha