یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
السید منیر الخباز

حوزه/ آیت الله اعرافی، با آیت الله سید منیر خباز در نجف دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران با آیت الله سید منیر خباز از فضلای حجازی مقیم نجف دیدار کرد.

در این ملاقات، آیت الله سید منیر خباز ضمن تاکید ضرورت تعامل حوزه قم و نجف، به برخی از ظرفیت های علمی حوزه نجف اشاره کرد و توصیه کرد طلاب و فضلای ایرانی رفت‌وآمدهای بیشتری به حوزه نجف داشته باشند و از مدیر حوزه‌های علمیه ایران خواست تا با حل مشکلات طلاب ایرانی مقیم نجف، تعامل و رفت و آمدها به حوزه نجف را تسهیل کنند.

آیت الله اعرافی ضمن تبیین جایگاه بلند حوزه علمیه نجف در دنیای اسلام و جهان شیعه و تأکید بر ضرورت حفظ استقلال و عظمت آن، ضرورت اهتمام و توجه به رهنمودهای مرجعیت عظمای حوزه نجف حضرت آیت الله سیستانی را خاطرنشان کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: افزایش تعامل ایران و عراق و حوزه‌های علیمه قم و نجف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به حفظ سنت‌های اصیل حوزوی تاکید دارند.

در این دیدار همچنین آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه گزارشی از برخی از برنامه‌های حوزه های علمیه کشور ارائه کرد و در خصوص آخرین وضعیت شیعیان و فضلای کشور عربستان با آیت الله سید منیر خباز گفتگو کرد و فرج و گشایش در امر شیعیان حجاز و علماء و فضلای زندانی در آن کشور را از خداوند متعال مسئلت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha