دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: رهبر انقلاب در سالگرد امام راحل نکات مهمی را بیان کردند که مهم ترین آن ها این بود دشمن تلاش دارد امید و ایمان را از ملت ایران بگیرد و اگر در این مسئله موفق شود نظام با شکست مواجه خواهد شد و لذا همه مسئولین کشور وظیفه دارند به گونه ای مدیریت کنند که ایمان و امید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، به روز دحوالارض اشاره کرد و اظهار داشت: دحوالارض از روزها و شب های با فضیلتی است و بر اساس روایت امام علی (ع) اولین برکت و رحمت الهی در ۲۵ ذی القعده نازل شده است و نباید آن را از دست بدهیم و لازم است مومنین به این مسئله اهتمام داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بعد از رحلت امام امت در ۱۴ خرداد ۶۸، مجلس خبرگان رهبر معظم انقلاب را به عنوان رهبری نظام انتخاب کردند و تمام دشمنان امید بسته بودند که بعد از ارتحال امام فاتحه نظام خوانده خواهد شد و جایگزینی برای امام خمینی وجود ندارد و خداوند متعال فکر نمایندگان خبرگان را هدایت کرد و دشمن با این انتخاب ناامید شد و معظم له سکان انقلاب را به دست گرفتند و این کشتی را در صراط مستققیم هدایت می کنند و همه ما موظف به اطاعت از رهبر معظم هستیم.

امام جمعه ارومیه با بیان این که بر اساس روایتی از امام علی (ع) نجات امت اسلامی در گرو اطاعت از امام عادل است، گفت: ما باید از رهبر انقلاب که اجازه نداده اند نظام اسلامی از مسیر خود منحرف شود، اطاعت کنیم؛ اصل وظیفه رهبری هدایت انقلاب در مسیر درست است و بقیه مسئولیت ها متوجه دیگر مسئولین دولتی و مجلسی و ... است.

وی افزود: رهبر انقلاب در سالگرد امام راحل نکات مهمی را بیان کردند که مهم ترین آن ها این بود که دشمن تلاش دارد امید و ایمان را از ملت ایران بگیرد و اگر در این مسئله موفق شود نظام با شکست مواجه خواهد شد و لذا همه مسئولین کشور وظیفه دارند به گونه ای مدیریت کنند که ایمان و امید تقویت شود و ما مردم هم نسبت به خود و خانواده مان چنین وظیفه ای داریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته بود که ایران را منزوی کند، اما خودشان از منطقه فرار کردند و ایران می رود عرصه های بین المللی را فتح کند. ایران در عرصه های سیاسی و دانش و علوم با سرعت پیش می رود، البته مشکلات اقتصادی وجود دارد که با مدیریت قابل حل است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: موشک فراصوتی که اخیرا با حضور رئیس جمهور رونمایی شد، قابل انهدام نیست و ایران به مهم ترین نماد قدرت و "ما می توانیم" دست یافته که برای همه افتخار است و این مسائل و نظیر آن هر روز در اخبار منتشر می شود و ایران هر روز به چندین افتخار علمی دست می یابد.

وی تأکید کرد: همان گونه که رئیس جمهور گفت، باید دیگر صنایع به موشک ها نگاه کنند و عبرت بگیرند. وقتی ایران می تواند چنین موشکی را تولید کند چرا نمی تواند در دیگر عرصه ها مثل خودروسازی موفق باشد.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: امام خمینی (ره) دارای ابعاد مختلفی بود و در عرصه شعر هم همین طور صاحب سبک بودند؛ امروز هم از اشعار امام که توسط آقای عباسزاده به صورت نستعلیق به نگارش در آمده است رونمایی خواهد شد و ما افتخار می کنیم که چنین امامی داریم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha