یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین بهاء الدین اسکندری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات در راستای حل معضلات فرهنگی در کشور این است که مسئولان و مدیران حقیقتاً با احساس تکلیف و دغدغه مندی وارد عمل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهاء الدین اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حل معضلات فرهنگی علاوه بر دغدغه مندی، نیاز به حرکت و روحیه جهادی دارد و این که در راستای شناسایی معضلات و آسیب ها و تلاش برای رفع آن ها از نگاه و نظرات نخبگان حوزوی و دانشگاهی به درستی استفاده شود.

وی افزود: قبل از هر چیز ما باید به فهم و درک مطلوبی از نظام مسایل و مشکلات برسیم تا بعد بتوانیم در سایه اندیشه ورزی و همفکری برای آن ها راهکار ارایه دهیم و گرنه بسنده کردن به صرف جلسات و شعار دادن در این باره علاج مشکل نیست.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: خوشبختانه ما از منظر نیروی انسانی نخبه، فکور و پای کار، جامعه غنی ای داریم به ویژه در مسایل فکری و فرهنگی که نخبگان حوزوی و دانشگاهی فراوانی وجود دارد که باید از اندیشه و نظر آن ها در جای خود بهره برداری کرد.

وی همچنین گفت: به نظر بنده یکی از مهم ترین بایسته ها در این خصوص توجه به برگزاری و توسعه کرسی های آزاداندیشی و پرسش و پاسخ است، چه آن که ما در قالب برگزاری این کرسی ها می توانیم به مباحث و مسایل روز جامعه بپردازیم و برای مشکلات و بحران ها، راهکارهای کارشناسانه و دقیق ارایه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha