شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ طلبه حوزه علمیه و مادر ۳ فرزند گفت: هدف اصلی ما از فرزند آوری، ایجاد نسلی مؤمن و مهم‌تر از آن، تربیت زمینه سازان ظهور و سربازانی برای امام زمان(عج) است و با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی زیاد، با تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند، فرزند آوری یک مجاهدت است، با کمک و لطف خدا دین خدا را یاری می‌کنیم.

خانم مژگان مقدم‌نیا از طلاب فارغ التحصیل مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) شیرود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ساری، در راستای اهمیت فرزند آوری و تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در این زمینه، اظهار داشت: بنده مژگان مقدم نیا ۲۹ساله و دارای سه فرزند دختر و در حال‌حاضر به عنوان مربی در مدرسه مشغول به کار هستم، در سال ۹۰-۸۹ با داشتن شرایط ورود به دانشگاه، وارد حوزه علمیه شدم و درسال ۹۳ در سن ۲۰سالگی ازدواج کردم.

وی افزود: بر خلاف تفکر عامه، یکی از خوبی‌های داشتن فرزند زیاد این است که بچه‌ها، همدیگر را تربیت می‌کنند، یعنی اگر بچه‌ اول را خوب تربیت کنیم، ناخودآگاه بچه‌های بعدی نیز تربیت می‌شود، بچه‌ها در خانواده موقع بازی کردن، غذا خوردن، جمع کردن سفره با مهربانی، کمک کردن، قناعت، گذشت و ایثار را می‌شناسند، این قضیه در زندگی ما بسیار جریان دارد و کودکان خود را این‌گونه تربیت می‌کنیم.

مقدم‌نیا اظهار کرد: هدف اصلی ما از فرزند آوری، ایجاد نسلی مومن و مهم‌تر از آن، تربیت زمینه سازان ظهور و سربازانی برای امام زمان (عج) است و با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی زیاد، با تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند، فرزند آوری یک مجاهدت است، با کمک و لطف خدا دین خدا را یاری می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در قرآن کریم خداوند امر به ازدواج کرده و فرموده، پسران و دختران بی‌همسر و کنیزان و غلامان را همسر دهید و اگر تنگدست باشند، خداوند از فضل خود به آنان می‌بخشد، یکی از برکات ازدواج انس و آرامشی است که انسان در ازدواج به‌دست می‌آورد و همچنین از نظر جسم و روح سلامت است و از لحاظ مادی رشد می‌کند.

وی تصریح کرد: زوج‌های جوان نیز برای فرزند دار شدن وقت را تلف نکنند و اگر ایمان داشته باشند که روزی دهنده آن‌ها خداوند است و او روزی بندگانش را تضمین می‌کند، هرگز وقت و انرژی جوانی خود را تلف نمی‌کنند و هرچه تعداد فرزندان بیشتر باشد، شادی، نشاط، برکات و رشد استعدادها در خانواده بیشتر می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha