یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست برگزاری کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمتر سراغ داریم طلبه‌ای در آن زمان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل می‌شد، اما در دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ شرکت نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، دومین نشست شورای هماهنگی و کمیته روحانیت و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور تمام اعضای این کمیته در دفتر مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به تأسیس اولین حوزه علمیه در سال ۱۳۶۰ در دهدشت و سال ۱۳۶۱ در یاسوج، اظهار داشت: کمتر سراغ داریم طلبه‌ای در آن زمان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل می‌شد، اما در دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ شرکت نمی‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهی، با تأکید بر اینکه تمام طلبه‌های جوان ما در جبهه‌های جنگ حضور داشتند، گفت: چند بار رفته‌ها به جبهه هم بین طلبه‌ها زیاد بود.

وی با اشاره به ۳۴ شهید روحانی کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس، یادآور شد: تعداد جانبازان و شهدای روحانی استان نسبت به جمعیت دیگر استان‌ها بسیار بالاتر است.

کمتر طلبه‌ای را می‌توان نام برد که در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های جنگ شرکت نکرده باشد

وی اظهار کرد: طلبه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اینکه در جبهه‌ها حضور داشتند، کار فرهنگی، تبلیغی و رزمی را در خط مقدم انجام می‌دادند و نقش تأثیرگذاری در جبهه‌های نبرد داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی، عنوان کرد: این ویژگی با توجه به جوانی جمعیتی که در استان ما وجود داشت و اکثر طلبه‌های ما هم جوان بودند، بیشتر از استان‌های دیگر به چشم می‌خورد.

کمتر طلبه‌ای را می‌توان نام برد که در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های جنگ شرکت نکرده باشد

وی با بیان اینکه تا قبل از پذیرفته شدن قطعنامه، تعداد طلبه‌های استان ما کمتر از ۲۰۰ نفر بود، گفت: اگر مسئولین ذیربط دنبال سوژه و کار هنری هستند، تمام طلبه‌های زمان جنگ ما سوژه مناسبی هستند که فقط باید آنها را پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم آمیراحمد تقوی مؤسس حوزه علمیه دهدشت، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس کلاس درس را با حضور این عالم ربانی و دیگر اساتید در منطقه عملیاتی دشت عباس گذراندیم که بعد از یک ساعت درس و بیان مباحث دینی در بین رزمندگان جهت روحیه دادن و بیان احکام و مسائل شرعی و دینی تقسیم می‌شدیم.

کمتر طلبه‌ای را می‌توان نام برد که در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های جنگ شرکت نکرده باشد

وی با اشاره به کتاب ارزشمند و نوشته شده توسط حجت الاسلام اندرزیان معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه یاسوج، خاطرنشان کرد: اگر جامعه از حضور طلاب در دفاع مقدس به خوبی اطلاع پیدا می‌کردند، شاید بعضی از کچ خلقی‌های امروزی به حوزه، طلاب و روحانیت وارد نمی‌شد.

وی تصریح کرد: دشمن تمام هم و غم خود را بر این گذاشته تا روحانیون را از مردم جدا کند، اما وظیفه همه ماست که با جهاد تبیین برای مردم روشنگری کنیم و آنها را از نقشه شومی که برای جوانان ما کشیده‌اند، آگاه کنیم.

کمتر طلبه‌ای را می‌توان نام برد که در دوران دفاع مقدس، در جبهه‌های جنگ شرکت نکرده باشد

دبیر کمیته روحانیت دومین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد، ابراز کرد: در زمان جنگ روحانیت به‌عنوان روحانیون رزمی تبلیغی به جبهه اعزام می‌شدند.

وی گفت: بدون تردید، مهم‌ترین هدف شهدا، احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت امامان معصوم (ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی ابراز کرد: وظیفه دیگر ما این است که با برگزاری بزرگداشت برای شهدا، خانواده آنها را تکریم کنیم و قدر شناس خدمات آنها باشیم و نگذاریم رنگ و بوی شهادت کم‌رنگ شود.

وی کنگره شهدا را بهترین فرصت برای معرفی شهدا و رزمندگان دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین مسأله‌ای که باید تبیین شود، منش، رفتار و عملکرد شهدا و رزمندگان است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha