دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب شهرستان بِن

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی گفت: حضور فضلا و روحانیون در منبر و محراب، بسیار مناسب است؛ اما حضور جدی یک روحانی در کف میدان و در میان مردم بسیار پراهمیت است و با این حضور می توانیم اثرگذار باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام بهرامی در جلسه طلاب و فضلای شهرستان بِن مقیم حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان بِن، جامعه روحانیت آن است که بحمدالله از ظرفیت های خوبی برخوردارند.

وی ابراز داشت: اگر از روحانیت تجلیل می کنیم، در حال تجلیل از مردم هستیم؛ چراکه روحانیت، سرمایه مردم است و نشان‌دهنده ظرفیت مردم این شهرستان است.

امام جمعه شهرستان بِن با اشاره به اینکه باید از مردم قدردانی کرد، خاطرنشان ساخت: قدردانی از مردم به این صورت است که به سمت مردم برگردیم و در میان آنان حضور داشته و گره از کار آنان باز کنیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: روحانیت متناسب با شأن و جایگاه خود تکلیف دارد و اگر شأن خود را نشناسیم، نمی توانیم به تکلیف خود به درستی عمل نموده و آن جایگاه را بی اثر می نماییم.

حجت الاسلام بهرامی اظهار داشت: تلاش ما این است که فضا و میدان را آماده نموده تا افرادی که دارای استعداد، ظرفیت و تخصص هستند، به کمک پیشرفت شهرستان بِن آمده و با همدلی و همکاری، کارها را به پیش ببریم.

منبر و محراب نیاز است اما باید در میان مردم حضور پررنگ داشته باشیم

وی ابراز داشت:بحمدالله شهرستان بِن دارای مردم متدینی است که که باید این تدین را تقویت کرد؛ اما شاهد برخی معضلات هم هستیم که فرصتی برای روحانیت بوده و می تواند ورود مناسبی به موضوعات داشته باشد.

امام جمعه شهرستان بِن خاطرنشان ساخت: امروز باید ریشه برخی مشکلات و معضلات در جامعه را شناخت و با شناخت دقیق و صحیح، برای حل این معضلات، وارد میدان شد.

سخنران این جلسه بیان داشت: حضور فضلا و روحانیون در منبر و محراب، بسیار مناسب است؛ اما حضور جدی یک روحانی در کف میدان و در میان مردم بسیار پراهمیت است و با این حضور می توانیم اثرگذار باشیم.

حجت الاسلام بهرامی اظهار داشت: فاصله، شبهه ایجاد می کند و با حضور پررنگ و چهره به چهره می توانیم از شبهات بکاهیم و مردم نیز باید وارد میدان کار شوند و از نزدیک در جریان فعالیت ها قرار بگیرند.

منبر و محراب نیاز است اما باید در میان مردم حضور پررنگ داشته باشیم

همچنین مهندس علی بیگی، فرماندار شهرستان بِن نیز در این جلسه اظهار داشت: علما و روحانیون از جایگاه ویژه ای در اجتماع برخوردار بوده و تأثیرات بسیاری را داشته اند که قدردان آن هستیم.

وی ابراز داشت: در سال گذشته دچار مشکلات و بلایای طبیعی از جمله سیل و برف سنگین بوده ایم که حضور روحانیون جهادی بسیار پررنگ بوده و اثرگذار بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار شهرستان بِن خاطرنشان ساخت: این شهرستان بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که از لحاظ وسعت، ششمین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری بوده؛ اما جمعیت پایینی داریم.

مهندس علی بیگی بیان داشت: قریب به ۲۰ درصد از شهدای استان، متعلق به شهرستان بِن بوده و بحمدالله روحانیون و فضلای خوبی در این شهرستان حضور دارند.

وی اظهار داشت: امروز نیازمند کارهای فرهنگی در سطح شهرستان هستیم؛ البته فعالیت های خوبی در حال انجام است؛ اما همچنان احتیاج به کمک داریم تا بتوانیم از مشکلات موجود بر اساس اولویت ها بکاهیم.

فرماندار شهرستان بِن ابراز داشت: امروز همه باید در کنار هم و با استفاده از ظرفیت هایی که وجود دارد، به حل مشکلات موجود پرداخته و با وحدت و همدلی می توانیم از معضلات عبور کنیم.

مهندس علی بیگی خاطرنشان ساخت: ما به جرأت اعلام می کنیم تلاش یک ساله دولت سیزدهم در شهرستان بِن با هشت سال دولت گذشته برابری می کند و بحمدالله پروژه های خوبی به اتمام رسیده و پروژه های جدیدی نیز آغاز شده است.

وی بیان داشت: امروز اعتبارات مناسبی برای فعالیت های فرهنگی در سطح شهرستان اختصاص پیدا کرده و در خدمت فضلا و روحانیون برای انجام برنامه ها هستیم.

فرماندار شهرستان بِن اظهار داشت: «ایثار و شهادت» و «عفاف و حجاب» دو حوزه فرهنگی برتر در این شهرستان است و باید این حوزه ها را با قوت حفظ کرده و تقویت نماییم.

منبر و محراب نیاز است اما باید در میان مردم حضور پررنگ داشته باشیم

حجت الاسلام نظرپور، نماینده طلاب و فضلای بِن نیز در این جلسه به داستانی از حضرت عیسی (علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: در این روایت آمده است: «قَالَ عِیسَی ابْنُ مَرْیَمَ ع لِلْحَوَارِیِّینَ- لِی إِلَیْکُمْ حَاجَةٌ اقْضُوهَا لِی فَقَالُوا قُضِیَتْ حَاجَتُکَ یَا رُوحَ اللَّهِ- فَقَامَ فَغَسَلَ أَقْدَامَهُمْ فَقَالُوا کُنَّا أَحَقَّ بِهَذَا مِنْکَ فَقَالَ إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِالْخِدْمَةِ الْعَالِمُ إِنَّمَا تَوَاضَعْتُ هَکَذَا لِکَیْمَا تَتَوَاضَعُوا بَعْدِی فِی النَّاسِ کَتَوَاضُعِی لَکُمْ ثُمَّ قَالَ عِیسَی ع- بِالتَّوَاضُعِ تَعْمَرُ الْحِکْمَةُ لَا بِالتَّکَبُّرِ وَ کَذَلِکَ فِی السَّهْلِ یَنْبُتُ الزَّرْعُ لَا فِی الْجَبَلِ / عیسی فرزند مریم گفت : «ای جمیع حواریان ! نیازی به شما دارم . آن را برآورده سازید» . گفتند : ای روح خدا ! حاجتت برآورده است. [عیسی علیه السلام] برخاست و پاهای آنان را شست . حواریان گفتند : ای روح خدا ! ما به این کار، سزاوارتریم. فرمود: «سزاوارترینِ مردم به خدمت، عالِم است. من این چنین فروتنی کردم تا شما پس از من به سان فروتنی ام با شما در میان مردم تواضع کنید که حکمت با فروتنی آباد می شود؛ نه با گردنکشی؛ چنان که زراعت در زمین هموار می روید، نه در کوه».

وی ابراز داشت: جایگاه عالم، جایگاه بالایی است و باید قدردان این جایگاه بود و از ظرفیت آن استفاده کرد.

نماینده طلاب و فضلای شهرکرد، اردل، فارسان و بِن خاطرنشان ساخت: یکی از راه های نفوذ و ارتباط، حضور در میان مردم و تواضع و ارتباط با آنان است.

حجت الاسلام نظرپور گفت: مجمع نمایندگان طلاب، حلقه ارتباط میان طلاب با بزرگان حوزه است تا نظرات، انتقادات و پیشنهادات طلاب و فضلا را به مسئولان و بزرگان حوزه برسانند.

وی بیان داشت: ما همراه و پشتیبان دولت سیزدهم و مسئولان دولتی هستیم؛ اما گلایه هایی را نیز نسبت به برخی مسئولان استانی داریم.

نماینده طلاب و فضلای شهرکرد، اردل، فارسان و بِن در پایان گفت: پشتیبانی از مبلغان و همراهی با آنان برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی از انتظاراتی است که از مسئولان داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha