دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1091697
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۷
بهمنی

حوزه / یک کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: فیلم‌هایی نظیر «غریب» تصویرسازی درست از شهدا دارند برای همین هم تماشاگر با این تولیدات ارتباط برقرار می‌کند.

حمید بهمنی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: آثار دفاع مقدسی سینما نسبت به دهه‌های پیش رشد کیفی مطلوبی داشته‌اند، اما این امر به هیچ وجه راضی کننده نیست. این وضعیت را مقایسه کنید با سینمای جهان به ویژه آمریکا که تا چه انداز نسبت به جنگ‌هایی که انجام داده‌اند در سینما فیلم ساخته‌اند البته قبول دارم بودجه ما قابل مقایسه با آنها نیست ولی با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم در این رابطه کم کار بوده‌ایم.

وی افزود: کم‌کاری در حوزه دفاع مقدس در شرایطی است که جذابیت‌های این حوزه بسیار است؛ جذابیتی‌هایی که هم می‌تواند کارکرد معنایی داشته باشد، هم اینکه مردم را به سالن‌های سینما بکشاند. بهترین مثال نیز در این رابطه فیلم‌هایی نظیر «غریب» هستند که با رویکردی جذاب به شهدا، تصویرسازی درست و حرفه‌ای از قهرمانان این سرزمین دارند.

کارگردان فیلم «آن مرد آمد» گفت: فیلم «غریب» تصویرسازی واقعی از چهره شهید بروجردی را به مخاطب نشان می‌دهد چون سالها باب شده بود تصویرسازی از شهدا چندان واقعی نباشد. در این کار مخاطب شخصیت را درک کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کند زیرا کارگردان نخواسته از شخصیت، چهره‌ای فرازمینی نشان دهد. در این فیلم تماشاگر می‌بیند شهید بروجردی انسانی کاملاً مردمی بوده که تمام زندگی خود را در کنار احاد مردم گذرانده است.

این کارگردان تأکید کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌توانند در کارهای بسیاری الگوی ساخت آثار گوناگونی باشند اما افسوس در این رابطه کم کار بوده‌ایم و تنها به صورت محدود به بزرگان این سرزمین نظر شده است. نمونه موفق دیگر در این رابطه (سینمای دفاع مقدس) فیلم «ایستاده در غبار» است. در این فیلم تصویری از شهید متوسلیان نشان داده می‌شود که تا به حال نمونه آن را شاهد نبوده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: ساخت کارهایی درباره شهدا و بزرگان را باید فیلمسازان باتجربه و خبره بسازند تا نتیجه همانند فیلم «غریب» کاری در خورد توجه از کار در آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha