دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پنجمین نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در پنجمین نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: روز دحوالارض روز رخداد های بزرگی در تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در پنجمین نشست شورای اداری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۲ که با حضور معاونین و کارکنان برگزار شد، به مناسبت روز ۲۵ ذی القعده روز دحو الارض بیان کرد: روز دحو الارض روزی است که اولین خشکی از زیر آب سر برآورد و طبق بعضی از روایات نخستین جائی که از زیر آب بیرون آمد وخشک شد، سرزمین مکه و از زیر خانه کعبه بود و سپس خشکی به سایر مناطق گسترش یافت ولذا مکه را امّ القراء (مادر همه آبادی ها) نام گرفت.

وی با بیان اینکه روز دحو الارض، روز هبوط حضرت آدم (علیه السلام) است، افزود: از امام رضا علیه السلام نقل شده است که روز بیست و پنجم ذی‌ القعده روزی است که در آن رحمت منتشر شد و زمین گسترش یافت و کعبه برپا شد و آدم علیه السلام [بر زمین‌] فرود آمد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی در ادامه معرفی روز دحو الارض، اضافه کرد: روز ۲۵ ذی القعده تولد حضرت ابراهیم (علیه السلام) و حضرت عیسی ابن مریم (علیه السلام) بوده است، از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده که فرمود: «لَیلَةَ خَمْسٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ وُلِدَ فِیهَا إِبْرَاهِیمُ(ع) وَ وُلِدَ فِیهَا عـِیسَی ابـْنُ مـَرْیمَ(ع)؛ در شب بیست و پنجم از ذی القعده حضرت ابراهیم (علیه السلام) و حضرت عیسی(علیه السلام) به دنیا آمدند.»

وی اظهار کرد: طبق نقل اقبال الاعمال که در آن آمده است: إنَّ فِی یَوْمِ خَمْسَةٍ وَ عِشْرِینَ مِنْ ذِی الْقَعْدَةِ یَقُومُ الْقَائِمُ (علیه السلام)؛ روز ۲۵ ذی القعده از روزهایی است که انتظار فرج حضرت امام زمان (عج) می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در پایان با اشاره به اینکه روز ۲۵ ذی القعده روز دحوالارض روز رخداد های بزرگی در تاریخ بشریت است و اعمال و زیارات در این روز جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: شباهت‌هایی هم بین قیام جهانی حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) و روز دحو الارض وجود دارد که یکی از آنها این است که روز دحو الارض زمین از خانه کعبه پدیدار و خشک شد و گسترش پیدا کرد و با ظهور حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان(ارواحنا فداه) از کنارکعبه، امنیت، عدالت، معنویت، برکت و بندگی خدا از خانه خدا به سراسر عالم گسترش پیدا می کند. بنابراین در این روز باید بیشتر قلبها متوجه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه ) باشد وبرای فرج آن حضرت دعا کرد.

در ادامه این جلسه هر کدام از معاونین به مسائل حوزه علمیه خواهران استان اشاره کردند. این جلسه با چند مصوبه به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha