دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان نمونه جوشش غیرت دینی را در شهید الداغی عنوان کرد که با شهامت وارد میدان شد و اقدام شایسته را انجام داد و گفت: قطعا غیر از غیرت و حمیت دینی نمی‌تواند چنین اقداماتی را سامان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان امروز ضمن بازدید از مدرسه علمیه باقرالعلوم خرو، در جمع طلاب و اساتید مدرسه گفت: یکی از مهمترین مفاهیم اسلامی که در متون دینی و سیره اهل بیت پررنگ می باشد ودر کتب اخلاق نیز بدان پرداخته شده، موضوع غیرت و حمیت دینی است.

وی ادامه داد: آنچه که در طول تاریخ توانسته تا شمع و چراغ دین و دینداری را زنده نگهدارد و موجب گسترش شود، غیرت و حمیت دینی است که در روایات بدان تاکید شده و اساسا اگر کسی غیرت نداشته باشد در ایمان او خلل است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که غیرت تکمیل کننده ایمان فرد بوده و در رفتار و سیره اهل بیت نیز مسئله غیرت در فضاهای مختلف جلوه دارد، عنوان کرد: یکی از جلوه های آن غیرت سید الشهدا(ع) در صحنه کربلا است.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط ضمن اشاره به جوشش غیرت دینی در میان مردم ایران، خاطرنشان کرد: تا زمانی که غیرت دینی وجود دارد، مردم آن زمان که ببینند غیرت دینی به خطر افتاده است ورود می کنند و در یک شهرچندهزار نفری مردانش تمام قد به میدان می روند و در فرمایش امیر مومنان(ع) نیز هست که می فرماید اگر جایی دین و آموزه های دینی به خطر افتاد انسان باید جان خود را سپر قرار دهد یعنی حفظ اصل دین با غیرت دینی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: از آن سو اگر غیرت دینی در جمعیتی سرکوب شود، روز مرگ آنان فرامی رسد و امروز نیز می بینید فضای مجازی و دنیای غرب برنامه ریزی مفصلی کرده است تا غیرت ملت را به چالش بکشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان نمونه جوشش غیرت دینی را در شهید الداغی عنوان نمود که با شهامت وارد میدان شد و اقدام شایسته را انجام داد و ابراز کرد: قطعا غیر از غیرت و حمیت دینی نمی تواند چنین اقداماتی را ساماندهی کند؛ در طول تاریخ شیعه نیز می بینیم که در اوج مشکلات، این غیرت دینی حفظ شده است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha