سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1092499
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
تبریز

حوزه/ دوره آموزشی «مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی» با حضور مدیران، مربیان و فعالان فرهنگی کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، دوره آموزشی «مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی» روز پنج شنبه با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از روحانیان، مربیان، مدیران مسئول و فعالان افتخاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی آذربایجان‌شرقی در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد.

مرتضی شفیعی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی(فهما) در این مراسم ارتقای آگاهی و توانمندسازی مدیران و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد و تحقق سیاست شبکه سازی فرهنگ و هنر مساجد استان را از جمله اهداف این دوره آموزشی اعلام کرد و گفت: برای اثرگذاری و احیای نقش و جایگاه مساجد نیازمند کادرسازی و کارتشکیلاتی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ستاد در دور جدید فعالیت، تحقق عدالت فرهنگی در سراسر استان با برگزاری دوره ها و کارگاه‌های آموزشی است و این رویکرد با اولویت مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین پیگیری می شود، چنانکه بیش از ۷۰ درصد شرکت‌کنندگان این دوره از کانون‌های فرهنگی هنری شهرستانی هستند.

شفیعی با اشاره به ضرورت مردمی‌سازی فعالیت های فرهنگی به واسطه مساجد افزود: ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به دنبال سیاست‌گذاری و تدوین برنامه های مختلف در حوزهای قرآنی، علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی بوده و برون سپاری این فعالیت ها به کانون‌های فرهنگی هنری در دستور کار قرار دارد.

مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با اعلام برنامه‌های آتی ستاد استان یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی سرود، تئاتر و در راستای اعمال نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تربیت و پرورش هنرمند انقلابی، تعلیم و تربیت هنرمندان متخصص و متعهد مسجدی و افزایش توانمندی این هنرمندان برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، اصول کار فرهنگی، آموزش کار تشکیلاتی، شبکه سازی و کادرسازی، مخاطب شناسی، شیوه های نوین جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و آشنایی با جنگ نرم رسانه‌ای دشمن از مهمترین سرفصل های این دوره آموزشی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha