شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: یقینا استقبال مردمی از رئیس جمهور یک سرمایه عظیم است و دولت باید افزایش سرمایه ملی را جدی بگیرد و البته این استقبال انگیزه و تکلیف دولت را بالا می‌برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه در قرآن مجید، انسان را دارای عقل و شعور و اراده نافذ معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: خداوند متعال سعادت حقیقی انسان در گرو عمل و ایمان برشمرده‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: قرآن مجید در اغلب موارد، ایمان را با عمل صالح ذکر کرده، چرا که طبق روایات اهل بیت(ع) ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان هرگز پذیرفتنی نیست.

وی افزود: انسان مومن عاقبت‌اندیش می‌شود و تمام چیزهایی که با توجه به آثار و پیامد مورد لحاظ قرار گیرد، باعث می‌شود انسان نسبت به اعمال خود مراقبت بیشتری کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه خداوند مورد اشاره قرار داده که ای کسانی که ایمان آوردید، از خداوند بترسید، ادامه داد: اعمال انسان زودتر از خود انسان فرستاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر انسانی باید توشه‌ای با خود داشته باشد که بهترین توشه برای انسان تقوا است، اظهار کرد: فقط به آبادی این دنیا فکر نکنیم، برای خانه آخرت و همیشگی خودمان هم باید کاری کنیم.

وی در اعلام مناسبت‌های هفته، با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی، گفت: جهاد سازندگی با دستور حضرت امام(ره) تشکیل شد، جهاد سازندگی علاوه بر خدمات محرومیت‌زدایی در دوران انقلاب و دفاع مقدس، خدمات بسیاری در عرصه‌های مختلف انجام داده و حتی جلوتر از رزمندگان حرکت می‌کنند و پل، خاکریز و راه می‌ساختند.

وی با اشاره به استقبال شایسته مردمی از رئیس جمهور در سفر استانی به آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: از همه مردم تشکر و قدردانی می‌کنم، باید این سفر را در چند محور بررسی کرد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم این استان مردم شریف و مهمان‌نواز هستند و همیشه شعور دینی و ملی خود را به نمایش گذاشته‌ و زمان‌شناسی کردند.

وی ادامه داد: باور مردم به پویایی و عزم دولت برای تغییر شرایط، عامل دوم در این سفر است، این تصور و باور وجود دارد که دولت سیزدهم برای حل مشکلات کمر همت بسته است و یقینا استقبال مردمی از رئیس جمهور یک سرمایه عظیم است و دولت باید افزایش سرمایه ملی را جدی بگیرد، البته این استقبال انگیزه و تکلیف دولت را بالا می‌برد.

امام جمعه تبریز یادآور شد: مشکلات اعم از جاده زنجان به تبریز، ازدواج جوانان، اشتغال و موضوع بیکاری را در جلسات به استحضار ریاست جمهوری رساندیم و او وعده‌هایی در این خصوص دادند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بعد از سفر به تبریز در سفری پنج روزه به آمریکای لاتین رفت، ادامه داد: اهمیت این سفر حاکی از آن است که شعاع همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از محدوده آسیا به دورترین نقاط جهان رسیده است.

امام جمعه تبریز افزود: قرارداد بازسازی دو پالایشگاه توسط ایران، تأسیس فروشگاه ایرانی برای عرضه محصولات ایرانی، استفاده از ظرفیت‌های کشت فرا سرزمینی برای ایران در ونزوئلا، صادرات تراکتور به ونزوئلا، شروع مجدد خط تولید سایپا در ونزوئلا و تجهیز و توسعه پالایشگاه در نیکاراگوئه از جمله نتایج این سفر بود.

وی یادآور شد: البته تجربه همکاری ایران و کوبا در ساخت واکسن کوئید ۱۹ از سال‌ها قبل نشانی از این همکاری و گسترش آن است.

امام جمعه تبریز به فرمایشات رهبری در بازدید از نمایشگاه صنعت هسته‌ای و دیدار با کارکنان سازمان انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند، تسلط مستقیم بر ملت‌ها و القای روحیه بی‌عرضگی و حس ما نمی‌توانیم در ملت‌ها، از جمله کارهای دشمن برای مواجهه با ملت‌های مستقل است.

وی گفت: برای یک ملت سم بزرگ عبارت از وابستگی و پادزهر این سم عبارت از خودآگاهی، استقلال فکری، علمی و روی پای خود ایستادن، خود را اداره کردن و خود را محتاج دیگران ندیدن.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: باید روح امید، روح اتکا به نفس و این که ما می‌توانیم را در بین نسل جوان تقویت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به خبر خوبی از بانوی تبریزی، گفت: خانم دکتر سودابه داوران، دانشمند و شیمیدان ایرانی در هفته گذشته موفق به کسب مدال طلای آکادمی مخترعان جهان شد.

وی ادامه داد: بنده تلفنی به استانبول زنگ زدم و شخصا با خانم دکتر صحبت کردم، این بانو جزو دانشمندان دو درصد دنیاست و اولین مدال یونسکوی جهان را گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha