شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: نفوذ ایران به چند فرسخی آمریکا رسیده و قلب بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها با ایران اسلامی است، سفر رئیس جمهور نیز به سه کشور آمریکای لاتین در هفته جاری پیام‌های واضحی داشت و نشان می‌دهد ایران در عرصه‌های سیاسی و دیپلماسی فتوحات بزرگی را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مسئله آب و برق، اظهار داشت: مردم در مسئله برق و آب صرفه جویی کنند تا در تابستان با مشکل کمبود این دو نعمت الهی مواجه نباشیم.

وی در ادامه به سالروز شهادت امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمود، اگر هیچ امتیازی شیعه جز اینکه مخالفین و دشمنان اهل بیت(ع) با علم و فضیلت مخالف هستند نداشت، برای شیعه کافی بود.

وی افزود: انبیای الهی برای ترویج علم و تعالی عقل آمده‌اند و در هر مکتبی اگر شخصی هم چون امام جواد(ع) هزاران مسئله علمی را در یک مجلس حل می‌کردند، برای او جایزه می‌دادند اما دشمنان اهل بیت(ع) از روی دشمنی، ایشان را به شهادت رساندند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: ساخت موشک فتاح نتیجه ایمان به خداوند بود که رونمایی از آن، دل‌های مومنین را شاد و دشمنان را مأیوس کرد و از هوافضای سپاه تشکر می‌کنیم که به امام امت چشم روشنی دادند و جبهه مقاومت را خوشحال کرده و سطح امنیت منطقه را ارتقا دادند و این مسیر با قدرت ادامه خواهد داشت و این موشک در فتح بیت المقدس نقش آفرینی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: نفوذ ایران به چند فرسخی آمریکا رسیده و قلب بسیاری از دولت‌ها و ملت‌ها با ایران اسلامی است، سفر رئیس جمهور نیز به سه کشور آمریکای لاتین در هفته جاری پیام‌های واضحی داشت و نشان می‌دهد ایران در عرصه‌های سیاسی و دیپلماسی فتوحات بزرگی را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیکاراگوئه از سردار سلیمانی به‌عنوان قهرمان مقاومت و مبارزه یاد کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی در حمله سایبری آمریکا به زیرساخت‌های ما، به کمک ملت ما آمد و ما به او ادای احترام می‌کنیم و از سردیس او رونمایی خواهیم کرد.

حجت الاسلام کوهی، تصریح کرد: این نشان می‌دهد آرمان سردار سلیمانی هر روز گسترده‌تر می‌شود و آمریکایی‌ها تاوان این جنایت را پس خواهند داد.

وی گفت: شهرستان تکاب در بخش کشاورزی در زمینه صنایع تکمیلی و فرآورده‌های محصولات کشاورزی و لبنی، نیاز به سرمایه گذاری دارد و نیاز است در این زمینه مسئولان استانی و شهرستانی از سرمایه گذاران و کارآفرینان بخش کشاورزی در تکاب حمایت کنند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: ارزش هر جامعه‌ای با نظام ارزشی آن جامعه رابطه مستقیم دارد، اگر زیربنای نظام، فضائل اخلاقی باشد، این جامعه همواره با ارزش و استحکام و استواری خود را حفظ خواهد کرد، اما اگر نظام جامعه‌ای بر رذائل اخلاقی استوار باشد، طبعاً بی‌ارزش و فناپذیر است.

وی گفت: در جامعه‌ای که ثروت ملاک ارزش باشد، برای رسیدن به ثروت اعضای جامعه دست به هر جنایتی می‌زنند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha