یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

امام جمعه یزد گفت: دستور تاسیس جهاد سازندگی به دستور امام(ره) در سال ۵۸ پشتوانه محکمی برای انقلاب بود، زیرا افراد از اقشار و گروه‌های مختلف در این حوزه ورود کردند و همه بخش‌ها را پوشش دادند و کار به خوبی پیش رفت اما متاسفانه بعد از تبدیل به وزارتخانه، تمام ویژگی های مثبت خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشت: امام جواد(ع)، کم‌سن ترین امام شیعیان است و در سن ۹ سالگی به امامت رسید و بر اساس روایات مختلف بین سنین ۲۲ تا ۲۶ سالگی به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های امام جواد(ع) در مواجهه با دشمنانی که تلاش داشتند در زمینه امامت شبهه افکنی کنند، افزود: بحث های علمی، توحیدی و پاسخ به شبهات توسط امام(ع) به نحوی بود که حکام زمان از همه مناطق علما را دعوت به مباحثه با امام جواد(ع) می‌کرد اما امام از عهده همه آنها بر می‌آمد و گاه سئوالاتی را نیز مطرح می‌کردند که آنها از پاسخ به آنها در می‌ماندند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به خصلت‌های منحصر بفرد امام جواد(ع) بیان کرد: معروف است که این امام همام صاحب وفا و وفاداری است و از ایشان به عنوان امام الوفی یاد شده است.

خطیب جمعه یزد یادآور شد: وفاداری ویژگی والای انسانی است و وفای به عهد باید در همه انسان‌ها وجود داشته باشد و اگر ما نیز به عهد خود در برابر خداوند متعال وفادار باشیم، شیطان حریف انسان نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر انسان به عهد خود با خدا وفادار نباشد، در مسیر دشمن حرکت می‌کند همانگونه که امروز می‌بینیم عده‌ای به عهد خود با انقلاب وفادار نیستند در حالی که بی‌وفایی به مردم، بی‌وفایی به انقلاب و بی‌وفایی به خون شهدا ناپسند است.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: بسیاری از افراد با وجود کمترین مشکل در زندگی، همه چیز را رها می‌کنند و خود را به دست شیطان می‌سپارند اما نباید از مسیر وفا خارج شویم، وسوسه‌های شیطان و دشمنان بسیاری است اما بی‌وفایی، شرط مسلمانی نیست.

وی، وفای توأم با صدق را یکی از نجات دهندگان انسان از مسیر شیطان دانست و گفت: اگر خدای متعال این خصلت‌ها را در انسان ببیند، خود به انسان کمک می‌کند و او را در مسیر سعادت قرار می‌دهد.

آیت‌الله ناصری، مدیران، مسئولان، روحانیون و همه افراد جامعه را به وفاداری همراه با صداقت توصیه کرد و افزود: صبر باید تکیه گاه همگان در همه امور باشد زیرا با صبوری، همه مشکلات حل خواهد شد ضمن اینکه بی‌حوصلگی انسان را از دین دور می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع ۲۶ خرداد اظهار داشت: جوانانی که آن زمان در خط امام و مطیع امام راحل بودند، بعد از تبعید امام، حرکت انقلابی را به صورت گروهی که بعدها مؤتلفه نام گرفت، ادامه دادند و یکی از اقداماتی که در نبود امام توسط این گروه شکل گرفت، از میان برداشتن حسنعلی منصور به عنوان یک عنصر کاملا وابسته آمریکایی بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: ترور منصور و دستگیری جوانان مؤتلفه سر و صدای بسیاری کرد و آمریکایی‌ها نیز بسیار عصبانی شدند به همین دلیل حکم اعدام چهار نفر از جمله محمد بخارایی، صادق امانی، صفار هرندی و نیک نژاد صادر شد.

وی بیان کرد: این انقلاب به راحتی به دست نیامده و جوانان عزیز و انسان‌های بزرگی شکنجه شدند و به شهادت رسیدند تا امروز انقلاب به اینجا برسد، بنابراین نباید در راه حفظ انقلاب کوتاهی کنیم.

آیت‌الله ناصری همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: دستور تاسیس جهاد سازندگی به دستور امام(ره) در سال ۵۸ پشتوانه محکمی برای انقلاب بود، زیرا افراد از اقشار و گروه‌های مختلف در این حوزه ورود کردند و همه بخش‌ها را پوشش دادند و کار به خوبی پیش رفت اما متاسفانه بعد از تبدیل به وزارتخانه، تمام ویژگی های مثبت خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: اگر جهاد کشاورزی به همان شکل جهادی خود باقی می‌ماند، امروز نباید در زمینه خوراک دام و ... تا این حد وابسته به خارج از کشور می‌بودیم.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه حرکت جهادی در زمان‌هایی مورد بی‌مهری دولت‌ها قرار گرفت، افزود: در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه کشاورزی، امور دوباره باید به همان شکل جهادی انجام شود زیرا اگر اگر کشاورزی ما یک کشاورزی متعهدانه باشد و وابستگی ما را از خارج قطع کند، یک جهاد است و کشاورزان ما مجاهد فی سبیل الله هستند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: متأسفانه کشاورزی در کشور ما رها شده و بسیاری از به ظاهر کارشناسان نظریه می‌دادند که در نقاطی نظیر یزد، کشاورزی باید برچیده شود که این حرف بسیار غیرکارشناسی و نابخردانه است.

وی با تاکید بر اینکه برای کشور ما شایسته نیست برای خوراک دام وابسته به خارج باشد، افزود: عده ای از این واردات سودهای کلان می برند و در ازای آن گوشت و مرغ و لبنیات و فرآورده های دامی به شکل بسیار گرانی به دست مردم می رسد.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید به دوران جهادی خود بازگردد و با استفاده از دانش و فناوری روز، به سرعت در تامین خوراک دام به خودکفایی برسند.

وی تصریح کرد: اینکه می گفتند گندم نکاریم چون سود ندارد، توطئه ای برای وابسته نگه داشتن کشور ما بود و پشتوانه سیاسی داشت.

امام جمعه یزد در مورد ایام تابستان و اوقات فراغت نوجوانان نیز بیان کرد: به مساجد و مدارس و فعالان قرآنی توصیه می کنم که در ایام فراغت، فعالیت‌های قرآنی، معارفی را توسعه و تقویت کنند و با آماده سازی مساجد و مدارس و جذب دانش آموزان، کودکان و نوجوانان را با قرآن و معارف اسلام آشنا کنند.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه عده ای از والدین با عناوین مختلف فرزندان خود را به آموزشگاه هایی می فرستند که مشکلات بسیاری دارند، افزود: باید در این زمینه هوشیاری و دقت داشته باشید تا دانش آموزان در مسیر علم آموزی و هدایت قرار دهند.

وی از سازمان تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی، بسیج، سپاه، آموزش و پرورش و همه دست اندرکاران امر فرهنگ و آموزش خواست تا در امر اوقات فراغت اهتمام جدی داشته باشند و متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha