یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید اخلاق و رفتار منتسبان به حضرت معصومه سلام الله علیها نمونه باشد، گفت: بیشتر مردم حضرت را از طریق اخلاق و رفتار سفیران و خادمان ایشان می‌شناسند و همانطور که نفوذ پیامبر(ص) در جامعه به برکت اخلاق عظیمشان بود نفوذ ائمه نیز در دلهای مردم به خاطر همین عامل بوده و شما هم باید همینطور باشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سفیران کریمه اهل بیت که در ایام دهه کرامت به نقاط مختلف کشور و جهان اعزام شدند، اظهار کرد: سفارت شما از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها باید شعبه و جلوه ای از سفارت کلان و راهبردی خود حضرت معصومه سلام الله علیها باشد.

وی با بیان اینکه شما به عنوان سفیران کریمه باید اطلاعاتتان از حضرت معصومه سلام الله علیها و رسالت ها و اهداف شان بیشتر از دیگران باشد گفت: کسی که سفیر یک شخصیت و نظام در جای دیگر است باید هم از نظر شاخص های اخلاقی، رفتاری و اعتقادی و هم از حیث اطلاع داشتن از ابعاد مختلف آن شخصیت و یا نظام غنی باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید اخلاق و رفتار منتسبان به حضرت معصومه سلام الله علیها نمونه باشد، گفت: اکثر مردم حضرت را از طریق اخلاق و رفتار سفیران و خادمان آن حضرت می شناسند و همانطور که نفوذ پیامبر(ص) در جامعه به برکت اخلاق عظیمشان بود نفوذ ائمه نیز در دلهای مردم به خاطر همین عامل بوده و شما هم باید همینطور باشید.

وی با بیان اینکه پرچم نمادی از مأموریت شما است و باید کاری کنید که مخاطبان شما به صاحب این پرچم توجهشان بیشتر شود، افزود: پرچم خیلی مقام دارد و مانند پیراهن حضرت یوسف(ع) اثرات تکوینی دارد ولی توجه اصلی مردم باید صاحب پرچم باشد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه شما باید هر جا حضور دارید در میان مردم شاخص باشید، گفت: خاطرات این سفرها باید ثبت شود زیرا همانطور که حضور پرچم در هر منطقه رزق مردم محسوب می شود خاطرات و کراماتی که اتفاق می افتد هم رزق شما است بنابراین همه این خاطرات بدون مبالغه باید ثبت شود.

وی ابراز کرد: روی مناطق اهل سنت و گروه ها و اشخاصی که ظاهراشان خیلی خوب نیست بیشتر عنایت و توجه کنید زیرا برخی دل شکسته اند و خود را از اهل بیت دور می دانند ولی وقتی با پرچم به سراغ آن‌ها می روید رویشان تأثیر می گذارد و منقلب می شوند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه ارتباط با اقشار مختلف مردم باید استمرار داشته باشد، افزود: به ویژه در ایامی که تمرکز دشمن روی لطمه زدن به عفاف و حجاب است باید هر سال با یک پیام جدید در مناطق مختلف حضور پیدا کنید و با تمرکز بر شعار برنامه های متنوعی را دنبال کنید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: سفیران کریمه داخل استان قم با مدیریت حرم مطهر بوده است و از روز بعد از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا میلاد امام رضا علیه السلام نزدیک به ۶۰ برنامه در استان قم انجام شده است.

وی گفت: غبار روبی امام زادگان و گلزار شهدا، حضور در مساجد و بیمارستان ها، دیدار با علما، حضور در جشن های دهه کرامت در نهادهای مختلف و سرکشی به خانواده شهدا و ایثار گران از جمله برنامه های سفیران کریمه در استان قم بوده است.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اتفاقات مبارکی که با حضور سفیران کریمه در میان مردم اتفاق افتاد اظهار کرد: از آزادی زندانیان گرفته تا فراهم شدن شرایط ازدواج جوانان، امکانات تحصیلی جوانان، مداوای بیماران و موارد دیگر در این زمینه قابل اشاره است

در ادامه حجت الاسلام مهدی حسین زاده مدیر روابط عمومی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به حضور سفیران کریمه در ۲۲ استان و هزار نقطه مختلف از کشور اظهار کرد: ۴۸ کاروان سفیران کریمه این مأموریت را به انجام رساندند و برنامه های شاخصی از جمله حضور در ۱۶۴ محفل جشن میلاد روز دختر، بخشش ۲ نفر محکوم به اعدام، آزادی ۲۵ نفر زندانی، عیادت از بیماران، تکریم ۱۶۰ خانواده شهید، اهدای بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند، حضور در بیش از ۲۸۲ محفل فرهنگی، حضور در بیش از ۷۰ برنامه در رسانه های ملی و استانی و حضور در ۷۴۰ محفل جشن خانگی و نام گذاری و رونمایی از معابر به نام و القاب حضرت معصومه و اتفاقات دیکر از جمله برنامه های سفیران کریمه در داخل کشور بوده است.

وی با بیان اینکه به همت اداره امور بین الملل حضور سفیران کریمه در کشورهای دیگر افزایش دو برابری داشته و در ۲۲ کشور و ۴۱ نقطه از ۵ قاره جهان حضور داشته اند، گفت: حضور در برنامه های روز دختر، جشن تکلیف دختران، دیدار با خانواده شهدای مقاومت، غبار روبی از حرم حضرت زینب، دیدار با رزمندگان مقاومت، جشن تازه مسلمانان، حضور در نماز جمعه در کشورهای مختلف از جمله برنامه های بین المللی سفیران کریمه بوده است.

گفتنی است در پایان این دیدار برخی از سفیران کریمه به بیان خاطرات و کرامات حضرت معصومه سلام الله علیها در سفرهای استانی که برایشان اتفاق افتاده بود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha