شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایده بنیاد هدایت را مبتنی بر مسئله امامت و ولایت دانست و گفت: آرزو داریم که این ایده در بستر مسجد محقق شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محفل همسنگران بنیاد هدایت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(علیه السلام) پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و ذکر مصیبت اهل بیت(علیهم السلام) برگزار شد.

حجت الاسلام عزت‌زمانی در این نشست به تبیین نقش اهل بیت (علیهم السلام) در تقابل با دستگاه طاغوت پرداخت و گفت: حیات و نقش ایشان در پیشبرد نقشه اساسی توحیدی که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) آن را رهبری کرده در تقابل با دستگاه طاغوت در طول تاریخ شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اوج قله حرکت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) ساخت نظامات و سازوکارهای اقامه حقیقی مبتنی بر توحید و نظام ولایت و وحی است؛ هر کدام از اهل بیت(علیهم السلام) در برهه ای با این نظام مبتنی بر شناخت هستی و شناخت انسان نقش ایفا کرده اند و به تناسب طرح هایی که دستگاه طاغوت سامان می داد و فراز و نشیب هایی که رخ می داد نقش آفرینی کرده اند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر جا لازم بوده این دستگاه فقاهت با مردم ارتباط پیدا کند، دستگاه فقه و فقاهت اهل بیت(ع) با چینش نظامات متناسب با مردم راه را طی کرده است افزود: برای نمونه امام رضا(ع) در جریان هجرت و ساخت نظامات الهی نقش ویژه ای دارند. ایشان دستگاه علمی اهل بیت(ع) را تقویت کردند و برتری این دستگاه بر نظام طاغوتی را اثبات کرد.

وی ادامه داد: ایشان در طی مناظراتی که با ادیان مختلف داشتند ما فکر می کنیم که بانی این جلسات مأمون بوده ولی به نظر می رسد امام رضا(ع) به تناسب وضعیت زمانه این برنامه ها را ترتیب دادند و برتری نظام ولایت را به رخ همه کشیدند.

آرزوی ما تحقق ایده بنیاد هدایت در بستر مسجد است

حجت الاسلام عزت‌زمانی در ادامه با اشاره به امامت امام جواد(ع) در دوران کودکی اظهار داشت: دستگاه ولایت گاهی در یک کودک ۸-۹ سال تبلور پیدا می کند تا کسی نتواند در مقام علمی و برتری پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) دچار شبهه شود و ثابت می کند چنین کودکی می‌تواند این دستگاه علمی را نمایندگی کند.

وی امام جواد(ع) را مولود مبارکی دانست و گفت: جایگاه علمی این امام سبب تثبیت دستگاه امامت شد و حضرت جواد(ع) زمینه ساز پرچمداری ولایت توسط امام زمان(عج) شدند که سن کمتری نسبت به آن حضرت داشتند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را اوج درگیری دستگاه ولایت با دستگاه طاغوت زمانه عنوان کرد و افزود: این انقلاب پرچمی را بلند کرد که مدعی است بر اساس دین و با بهره گیری از از دانش اهل بیت(ع) و نظاماتی که ایشان طراحی کرده اند، می‌شود همه نیازهای بشر را تأمین کرد و مدعی به هم ریختن همه نظامات طاغوتی است.

وی در پایان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در بنیاد هدایت، گفت: آرزوی ما این است که ایده بنیاد هدایت که مبتنی بر امامت و ولایت است و در بستر مسجد هویت خود را شکل می دهد، محقق شود. در این زمینه قدم های خوبی برداشته شده و کارهایی زیادی نیز لازم است که انجام بشود. امیدواریم ما نیز در مسیر مجاهدت های اهل بیت(ع) نقش آفرین باشیم.

در بخش پایانی نشست جمعی از همسنگران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و حجت الاسلام عزت زمانی به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

برگزاری نماز جماعت و ذکر مصیبت امام جواد(ع) پایان بخش برنامه های این نشست بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha