یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید چمران

حوزه/ مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: برای جوانان امروز ما زندگی شهید دکتر مصطفی چمران یک الگوی تمام عیار و کامل است زیرا این شهید هر آنچه که خواست به آن رسید ولی با این وجود عشق به اسلام و اهل بیت علیهم السلام سرنوشت این سردار بزرگ را متحول ساخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در مدرسه سفیران هدایت بیجار برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: سراسر زندگی شهید چمران مملو از تلاش، فداکاری و جهاد می باشد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار ادامه داد: شهید چمران دارای شخصیتی جامع بود، این شهید بزرگوار در بحث علمی یکی از نخبگان دوران خویش بود و در حوزه دفاعی نیز می توان وی را از بزرگان علوم نظامی دانست.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از بارز ترین ویژگی هایی که می توان از شهید چمران نام برد، احساس تکلیف وی به اسلام و انسانیت است.

حجت الاسلام محمودی بیان کرد: همین احساس تکلیف نسبت به جهان اسلام و مسلمین به ویژه مردم ستمدیده فلسطین و لبنان باعث شد که این شهید والامقام پست های کلیدی که در ایالات متحده داشت را رها کند و خود را به جبهه های حق علیه باطل برساند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: برای جوانان امروز ما زندگی شهید دکتر مصطفی چمران یک الگوی تمام عیار و کامل است زیرا این شهید هر آنچه که خواست به آن رسید ولی با این وجود عشق به اسلام و اهل بیت علیهم السلام سرنوشت این سردار بزرگ را متحول ساخت.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار خاطرنشان کرد: شهید چمران در معادلات نظامی اوایل انقلاب نقش حیاتی داشت به نحوی که آزادسازی پاوه و نیز بیرون راندن گروهک های تجزیه طلب از شهرستانهای مریوان، بانه و... تنها گوشه‌ای از رشادتهای این شهید والا مقام است.

وی در پایان سخنان خود گفت: این شهید علی رغم این همه دغدغه برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی، در بحث عرفانی شخصیتی وارسته بود و می توان از وی به عنوان یک معلم اخلاق بارز و شایسته نام برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha