شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فرزندآوری و فرزندپروری

در نشست اخلاقی طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، بر فرزندآوری تأکید و بیان شد: براساس آیات و روایات روزی فرزندان توسط خداوند تضمین شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم بتول میرحسینی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد، گفت: یک عذر تقریباً عمومی و بهانه همگانی برای فرار از ازدواج و فرزندآوری، مسئله فقر و نداشتن امکانات مالی است، در آیه ۳۱ سو ره اسراء، قرآن بشارت داده که از فضل خود به آنها می بخشد و این پاسخی روشن به دغدغه های اقتصادی کسانی است که از بیم فقر و تنگدستی، اقدام به بچه دار شدن نمی کنند بنابراین با توجه به وجود نعمت ها و روزی های فراوان نباید از ترس فقر، فرزندآوری را ترک نمود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آیات و روایات روزی فرزندان از جانب خداوند تضمین شده است و این ضمانت به این معنا نیست که انسان گوشه ای بنشیند و منتظر باشد که روزی ضمانت شده بدون ابزار و وسایل مسیر خود به خانه او برسد، بلکه این روزی هم نیاز به تلاش و کوشش دارد.

میرحسینی در پایان به بیان راهکارهایی برای توسعه رزق پرداخت و گفت: بیداری ما بین الطلوعین، خواندن نماز شب، اهمیت دادن به نماز مخصوصاً نماز اول وقت، راضی بودن پدر و مادر از انسان و دعای آنها و خواندن دعا و اذکاری که از ائمه برای زیاد شدن روزی وارد شده است، جهت افزایش رزق و رهایی از فقر و تنگدستی موثر می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha