چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام حیدری زاد

حوزه/ حجت الاسلام حیدری زاد گفت: جهان شاهد تحولاتی در نظام بین المللی است و دنیا به سمت تغییر حرکت می کند و مناسبات و قطب های قدرت تغییر پیدا کرده است و به جرأت می توان گفت یکی از قطب های قدرت جهانی ملت ایران و جریان مقاومت همسو با ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد حیدری زاد امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، به سالروز شهادت امام باقر (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام پنجم شیعیان روایت کننده حادثه کربلا هستند و این دریای علم با نهضت علمی و تربیت شاگردان بنیان تشیع را بنا کرد و به امام صادق علیه السلام تحویل داد و آن حضرت بنیان تشیع و مکتب اهل بیت را محکم کرد.

وی با بیان این که نهم ماه ذی الحجه روز عرفه روز دعا و نیایش است و کمتر روزی به فضیلت این روز می رسد ولذا بر مراقبت به این روز سفارش فراوانی شده است، افزود: عید قربان عید تسلیم بنده در برابر خداوند سبحان است و ما باید از قهرمان توحید حضرت ابراهیم(ع) درس بگیریم و تعلقات مادی و نفس اماره را ذبح کرده و با مستمندان همراهی کنیم.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: شهید بهشتی حقیقتا یک امت بود و با بینش عمیق ایشان دستگاه قضایی طراحی شد و امروز بنیان مرصوص در مقابل تمام طوفان هاست؛ قوه قضائیه به خود افتخار می کند که پیرو شهید بهشتی و شهید قدوسی است و اُف بر منافقینی که چنین اشخاصی را ترور کردند و امروز این فرقه ضاله حتی مورد احترام اربابان خود نیز نیست.

وی تصریح کرد: بر اساس فرمایش امام علی (ع) کسانی می توانند عدالت را اجرا کنند که اهل سازش نباشند و در برابر مستکبرین و قدرتمندان تسلیم نشوند و مجریان عدالت در دین صاحب قوت هستند و دینداریشان بسیار عمیق است و اگر تمام دنیا در برابرشان مقاومت کند، ایمانشان را حفظ می کنند.

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان این که دستگاه قضا در برخورد با متجاوزین به حقوق عمومی اصلا تعارف ندارد، اضافه کرد: همکاری دولت و دستگاه قضا ریشه فساد را خشک خواهد کرد؛ انتظار مردم از همه دستگاه های اجرای قانون با قاطعیت است و بحمدالله ما در کشور شاهد این هستیم.

وی ادامه داد: جهان شاهد تحولاتی در نظام بین المللی است و دنیا به سمت تغییر حرکت می کند و مناسبات و قطب های قدرت تغییر پیدا کرده است و به جرأت می توان گفت؛ یکی از قطب های قدرت جهانی ملت ایران و جریان مقاومت همسو با ایران است و ما شواهد آن را مشاهده می کنیم.

امام جمعه موقت ارومیه افزود: علم و دانش و فناوری یکی از لوازم قدرت است و ایران امروز به آن دست یافته و غرب مجبور است این را قبول کند. غربی که حاضر نبود چند سانتریفیوژ را به ایران بدهد امروز از طریق چندین کشور پیام می دهد که از ۳۵ هزار سانتریفیوژ جلوتر نرود.

وی با بیان این که آینده، آینده دیپلماسی علمی است، گفت: رهبر انقلاب با مدیریت خود بحران ها را مدیریت و روح امید را به کالبد جامعه می دمند و دیپلمات های ما در دیدار با سران کشور ها به دنبال صدور علم و دانش هستند و در آینده این رشد علمی آثار مثبتی را به کشور خواهد داشت و همه دنیا این قدرت ایران را قبول می کند.

حجت الاسلام حیدری زاد تصریح کرد: با هماهنگی و همراهی مسئولین مشکلات اقتصادی مردم حل خواهد شد و ما همچنان پرچم عزت اسلامی را نگه خواهیم داشت و رسالت الهی مان را به سرانجام می رسانیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha