شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امین میرزایی امام جمعه دمق

حوزه / امام جمعه دمق با بیان اینکه هماهنگی و همراهی میدان و دیپلماسی انقلابی، لغو همایش سالانه منافقین در فرانسه را رقم زد، گفت: هر نقطه‌ای از جهان که بخواهد امنیت مردم و کشور ما را به خطر اندازد، با این همراهی میدان و دیپلماسی انقلابی، آن نقطه را یا تعطیل خواهیم کرد و یا شخم خواهیم زد که مقامات محلی در آنجا کشاورزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با تسلیت سالروز شهادت امام باقر(ع)، اظهار داشت: امام باقر(ع) با تمام وجود در صحنه دفاع از دین خدا، امیدوار و با توکل به خدا فعالیتی هدفمند داشتند و با تلاشی شبانه روز، امید و امیدواری را به جامعه تزریق کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی حقایق را دگرگون ‌نشان می‌دهد، گفت: دشمن در جنگ ترکیبی، حمله‌ نظامی انجام نمی‌دهد، اما حمله به باورهای دینی و سیاسی دارد.

حجت الاسلام میرزایی با تأکید بر اینکه هدف دشمن در جنگ ترکیبی، سست کردن اراده‌ ملّت و خاموش کردن امیدها است، خاطرنشان کرد: دشمن تمام تلاش خود را برای مأیوس کردن جوانان به کار گرفته، چرا که می‌داند یأس یعنی بن‌بست و وقتی جوانی از پیشرفت مأیوس شد، از آینده مأیوس خواهد شد و از او نمی‌شود توقع داشت که درست کار کند.

وی با بیان اینکه رسانه و شبکه‌های اجتماعی و مجازی یکی از ابزارهای دشمن برای سیاه نمایی است، اظهار کرد: این ویروس بدبینی چیز بدی است، بدبینی به سپاه، دولت، مجلس، قوه‌ قضائیه، نهادهای انقلابی و بنیادهای انقلابی، که دشمن به دنبال این موضوع است.

امام جمعه دمق با اشاره به اینکه البته انتقاد اشکالی ندارد و حتی لازم است، یادآور شد: گاهی انتقاد بایستی درِگوشی باشد و گاهی هم باید عمومی باشد و این شرایط است که نوع آن را مشخص می‌کند.

وی در ادامه با گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای ۷تیر و آیت الله بهشتی، با تأکید بر اینکه قوه قضاییه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است، گفت: هر چه تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت‌های اداری، شفاف‌تر باشد، مانع رشد ویروسی فساد و مفسد می‌شود و دیگر نوبت به‌قوه قضائیه نمی‌رسد.

حجت الاسلام میرزایی، افزود: دستگاه قضا امروز گرفتار کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌های خسارت‌باری است که در سایر نهادها و دستگاه‌ها معمول شده، بنابراین دستگاه اجرایی موظف است به‌امور کشور نظم ببخشد و منافذ فساد را ببندد، نکته‌ای که رییس‌جمهور نیز در نشست مشترک روز گذشته با رییس‌ دستگاه قضاء بر آن تأکید داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ گلوگاه فساد زا شناسایی شده است، اظهار کرد: برخورد با ابر بدهکاران سیستم مالی و بانکی کشور انجام شده، برخورد با بانک‌های که بدون رعایت قوانین وام‌های کلان و بزرگ به برخی‌ها می‌دهند نیز شروع شده است، که اینها نشانه سلامت و پویایی قوه قضائیه در برخورد با افراد متخلف و مجرم در قوه قضائیه است.

امام جمعه دمق، هدف نهایی دشمنان اسلام را، از بین بردن اسلام دانست و خاطرنشان کرد: یکی از خدمات اسلام برای همه بشریت، نه فقط مسلمانان، توجه کردن به ارزش‌های انسانی و ارزش‌های اخلاقی است.

وی به دستور سیاسی، اخلاقی و انسانی امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: حضرت می‌فرمایند، وأشعِرْ قَلبَکَ الرَّحمَةَ لِلرَّعِیَّةِ، والمحبَّة لَهُم، واللُّطفَ بهِم، ولاتَکونَنَّ علَیهِم سَبُعا ضارِیا تَغتَنِمُ أکلَهُم؛ فإنَّهُم صِنفانِ : إمّا أخٌ لَکَ فی الدِّینِ، أو نَظیرٌ لَکَ فی الخَلقِ، این یعنی، دشمن با سیاه نمایی و ایجاد بدبینی بر نهادهای اسلامی و انقلابی درصدد دورکردن مردم از محافظین و مروجان شریعت اسلامی مثل حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این روزها خبرهای بسیار خوبی را می‌شنویم، یادآور شد: بازگشت ۳۸۱۸ کارخانه و کارگاه تعطیل و راکد به چرخه تولید که تاثیر این بازگشت‌ها را در آینده نزدیک مشاهده خواهیم کرد.

حجت الاسلام میرزایی، با بیان اینکه در اردیبهشت ۱۴۰۲، شاهد افزایش ۲۱/۸٪ تولید و رشد ۸۴/۳ درصدی سرمایه گذار خارجی در ۴۰۱ طرح بودیم، اظهار کرد: این اتفاقات نشان از امنیت سرمایه گذاری و پویا بودن اقتصاد ایران است، چرا که تجار و سرمایه‌گذاران هیچ وقت در مکان و زمانی که احتمال ضرر بدهند سرمایه گذاری نمی‌کنند.

امام جمعه دمق، تصریح کرد: احیای دیپلماسی فعال اقتصادی در این مدت و امضاء ۳۷۰ سند با کشورهای جهان و ۳۵ سند همکاری در آمریکای لاتین و چندین سند همکاری بین کشورهای همسایه از جمله ازبکستان، از دیگر اقداماتی است که توسط دولت در این مدت انجام شده است.

وی با اشاره به خبر تعطیلی پایگاه اشرف ۳ در آلبانی، گفت: هماهنگی و همراهی میدان و دیپلماسی انقلابی، لغو همایش سالانه منافقین در فرانسه را رقم زد.

حجت الاسلام میرزایی، ادامه داد: هر نقطه‌ای از جهان که بخواهد امنیت مردم و کشور ما را به خطر اندازد، با این همراهی میدان و دیپلماسی انقلابی، آن نقطه را یا تعطیل خواهیم کرد و یا شخم خواهیم زد که مقامات محلی در آنجا کشاورزی کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha